سه شنبه 23 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادستان تهران: چند نفر در پرونده ستار بهشتی بازداشت شدند، اعتصاب غذا در زندان صحت ندارد


خبرآنلاين ـ قضايی - دادستان عمومی و انقلاب تهران از بازداشت چند نفر در رابطه با مرگ ستار بهشتی، وبلاگ نويسی که در زندان رباط کريم جان سپرد خبر داد.


به گزارش خبرآنلاين؛ عباس جعفری دولت آبادی، امروز در حاشيه مراسم توديع و معارفه سرپرست دادسرای ناحيه ۲۰ (دادسرای انقلاب) در جمع خبرنگاران درباره پرونده ستار بهشتی گفت: ما زمانی که از خبر فوت وی باخبر شديم، به سرعت پرونده تشکيل داديم، تحقيقات مفصلی صورت گرفت، بازپرس پرونده از هم‌بندی‌های وی در زندان اوين، پزشک معاينه‌کننده و مامورانی که در اين ايام متهم را در اختيار داشتند تحقيق به عمل آورد همچنين روز گذشته جلسه خوبی در مجلس برگزار شد و توضيحات مبسوطی ارائه شد.

او گفت: سياست قوه قضاييه رسيدگی بدون اغماض به اين پرونده است و اين روزها اگر ما مطلبی نمی‌گفتيم، به معنای عدم موضع‌گيری نبود بلکه به معنای اين بود که ممکن است بيانات ما باعث شود تحقيقات سوخت شود و سکوت ما از سر اين بود که تحقيقات از بين نرود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دادستان تهران اظهار اميدواری کرد که تا ۱۰ روز آينده تحقيقات کامل شود و اظهارنظر روشنی داشته باشند.

جعفری‌دولت‌آبادی در پاسخ به اين سوال که آيا در اين رابطه افرادی بازداشت شده‌اند، گفت: روز گذشته چند نفر از افراد بازداشت شدند.

خبرنگاری خواهان بيان سمت اين افراد شد که دادستان از بيان آن خودداری کرد و تاکيد کرد: سياست قوه قضاييه اين است که اگر تخلفی صورت گرفته، بدون اغماض به اين پرونده رسيدگی شود و اگر خدايی نکرده مطالبی بی‌جهت در رسانه‌ها منتشر شده، از آنها جلوگيری شود. در عين حال نبايد از ياد برد که پليس و قوه قضاييه زحمات زيادی می‌کشند.

***

اعتصاب غذا در زندان صحت ندارد

دادستان تهران در پاسخ به سوالی درباره اعتصاب غذای برخی زندانيان اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌های غربی دراين باره، گفت: اين خبر از اساس دروغ است. اعتصاب غذايی وجود ندارد، درخواست‌هايی دارند که ما آنها را بررسی کرده‌ايم.

جعفری دولت آبادی همچنين گفت: نسرين ستوده روز گذشته با فرزندانش و خانواده ديدار و ملاقات داشته است.

او همچنين در مورد پرونده اخلال گران ارزی افزود: ۴۷ نفر در اين خصوص دستگير شده اند که ۳ نفر آنها ۱۰ روز قبل شناسايی و بازداشت شده اند. تحقيقات مبسوط ادامه دارد و بخشی از تحقيقات به دليل بررسی حسابها طول می کشد و اميدواريم هر چه زودتر پرونده به دادگاه برود.

جعفری دولت آبادی همچنين در مورد پرونده شکايت دولت از دو مداح تهرانی گفت: يکی از مداحان تبرئه شده و ديگری محکوم شده است.

او درباره آخرين وضعيت پرونده قتل در خيابان شهيد مدنی گفت: براساس مطالب گفته شده از سوی متهم، پرونده روانپزشکی تشکيل شده و نظريه روانپزشکی مبنی بر بيماری روانی متهم است. اين پرونده به کميسيون بدوی ارجاع شده تا تحقيقات کامل شود.

جعفری دولت آبادی همچنين در مورد خبر بازداشت يکی از مديران فوتبالی (مشاور رئيس فدراسيون فوتبال) ادامه داد: اين موضوع قديمی است، ولی متهم شناسايی و در مرحله بازپرسی قرار دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016