پنجشنبه 2 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سازمان ملل از آتش بس در دو سوی غزه استقبال کرد

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد هشدار داده چالش های پیش رو برای عملی کردن توافق آتش بس بین حماس و اسراییل نباید دو طرف را از عمل به تعهداتشان باز بدارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بی بی سی ـ آقای بان که برای دیدار با پادشاه اردن در امان بود در واکنش به آتش بس تازه گفت وقت آن است که توجه همه به کسانی معطوف شود که در غزه نیاز به کمک های انسان دوستانه دارند."

دبیر کل سازمان ملل متحد گفت آتش بس و توقف خشونت ها برای مردم دو طرف و برای جامعه بین الملل آرامش خاطر می آورد با این همه یادآوری کرد: "همه از مخاطرات پیش رو باخبریم و می دانیم برای برقراری آتش بسی دراز مدت و پایدار جزییات زیادی باید مشخص شود."

در همین حال شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز در بیانیه ای با استقبال از آتش بس در نوار غزه از دو طرف خواست برای اجرای توافقنامه با جدیت و حسن نیت پیش بروند.

اعضای شورای امنیت در این بیانیه با حمایت از اقدامات بین المللی برای اجرای توافقنامه به طور مشخص از تلاش های رییس جمهوری مصر و دبیرکل سازمان ملل متحد قدردانی کرده اند و از جامعه بین الملل خواستند برای بهبود زندگی مردم نوار غزه از کمک های اضطراری بیشتری را از جمله سوخت مواد غذایی و تجهیزات درمانی روانه منطقه کنند.

در این بیانیه در عین حال بر دستیابی به صلح از طریق وجود دو کشور دموکراتیک فلسطین و اسراییل در خاورمیانه تاکید شده است.

هشت روز جنگ ۱۶۰ کشته

جنگ هشت روزه اسراییل و حماس به کشته شدن ۱۶۰ نفر در دوسوی نوار غزه منجر شد.

مارک رگو سخنگوی دولت اسراییل گفته است "اگر نتیجه این جنگ آرامش پایدار باشد و مردم جنوب اسراییل بتوانند زندگی معمول خود را پی بگیرند ارزش آن را داشته است."

از سوی دیگر حسام ذملات از مقامات فتح به بی بی سی گفته حملات اخیر در نوار غزه توانایی محمود عباس رییس تشکیلات فلسطینی را برای عضویت فلسطینی ها در سازمان ملل متحد بیشتر خواهد کرد.

قرار است در پایان ماه جاری میلادی درباره رای گیری مجمع عمومی سازمان ملل متحد جهت پذیرش تشکیلات فلسطینی به عنوان عضو ناظر مجمع تصمیم گیری شود.

در صورت قبول این عضویت فلسطینی ها می توانند برای به چالش کشیدن اقدامات اسراییل در منطقه اشغالی کرانه باختری از جمله بیت المقدس شرقی و غزه به دادگاه های بین المللی شکایت کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016