یکشنبه 5 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت فيروزه طبيبی برای اجرای حکم محکوميت شش سال و سه ماه

رهسا نيوز ـ هفته گذشته، فيروزه طبيبی، مادر دو کودک خردسال، جهت اجرای حکم محکوميت شش سال و سه ماه يک روز خود بازداشت گرديد.

به گزارش رهسا نيوز، هفته گذشته روز بيست و هفتم آبان چند مامور لباس شخصی به محل اقامت فيروزه طبيبی، مادر دو فرزند خردسال، نيکا شش ساله و نوا دوساله هجوم برده و ضمن تفتيش منزل وی را بازداشت کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفتنی است، طبق دادنامه ای که از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به رياست قاضی مقيسه صادر شده بود ،خانم فيروزه طبيبی و همسر ايشان حسين شنبه (دانشگر)، به اقدام عليه امنيت کشور از طريق اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنيت کشور از طريق حضور در اغتشاشات مورخ شنبه ۲۳/۳/۱۳۸۸، يکشبه ۲۴/۳/۱۳۸۸، دوشنبه مورخ ۲۵/۳/۱۳۸۸، سه شنبه ۲۶/۳/۱۳۸۸ و چهارشنبه ۲۷/۳/۱۳۸۸ که موجب اخلال در نظم عبور و مرور شهروندان و اختلال ترافيکی در شهر و ايجاد بلوا و آشوب و فعاليت تبليغی عليه نظام مقدس جمهوری اسلامی از طريق پخش اعلاميه و پلاکارد در تاريخ ۲۳/۳/۱۳۸۸ و گزارش اغتشاش به شبکه های ماهواره ای و فعاليت در کمپين يک ميليون امضا، کمپين لغو قانون سنگسار و توهين به رياست جمهوری کشور به مناسبت انجام وظيفه به استناد سوابق فيروزه طبيبی و حسين شنبه (دانشگر) که برای ضد انقلاب به بهانه حضور در ستاد انتخابات ميرحسين موسوی، همکاری داشته است و ارتباط با افراد ضد انقلاب خارج از کشور متهم گرديده اند.

گفتنی است که دادگاه ، به استناد مواد ۴۹۹، ۵۰۰، ۶۱۰،۶۱۱،۶۰۹ و۴۷ قانون مجازات اسلامی هر دو را با اين عقيده که اخلال در نظم عمومی و اخلال در امنيت، تعدد معنوی است که در اين خصوص دادگاه مکلف است اشد مجازات را مورد حکم قرار دهد، در خصوص تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی ايران به يک سال حبس تعزيری و بابت تبانی و اجتماع و عضويت در تشکيلاتی که عليه امنيت کشور اقدام نموده است به پنج سال حبس تعزيری و بابت توهين به رئيس جمهوری کشور اسلامی ايران به نود و يک روز حبس تعزير ( جمعا به شش سال و سه ماه و يک روز حبس تعزيری ) محکوم نمود .
پيش از صدور رای با پيگری وکيل پرونده هر دو متهمين به دليل بيماری که ناشی از فشارهای روحی و روانی بود پس از دو ماه بازداشت در انفرادی زندان اوين با قرار تامين کيفری آزاد می گردند.

گفتنی است که اين حکم در دی ماه ۱۳۸۸ مورد اعتراض وکيل متهمين قرار گرفت و در ارديبهشت ماه سال ۱۳۸۹ توسط شعبه ۵۴ دادگاه تجديدنظر تاييد می گردد، پس از تاييد حکم دادگاه بدوی پرونده جهت اجرای حکم به دايره اجرای احکام ارسال می شود. در اين زمان به دليل اينکه خانم فيروزه حبيبی باردار بوده اند حکم صادره نسبت به ايشان معلق می گردد و همسر ايشان نيز از معرفی خود استنکاف می ورزند .

هفته گذشته در حالی که خانواده فيروزه طبيبی محل اقامت خود را تغيير داده و در محل نامعلومی زندگی می کردند عده ای از مامورين لباس شخصی به منزل ايشان هجوم برده و وی را به محل نامعلومی می برند .

در حال حاضر خانواده ايشان پيگير پرونده خانم فيروزه طبيبی شده که روز چهارشنبه اعلام شد که ايشان برای اجرای حکم بازداشت شده اند .

لازم به توضيح است که خانم طبيبی و آقای شنبه ( دانشگر) هر دو در خصوص اخذ رضايت از اوليا دم پرونده های محکومين به اعدام در ايران فعال بوده و با برخی از انجمن های حقوق کودکان و زنان همکاری کرده و در زمان انتخابات در ستاد انتخابات ميرحسين موسوی نيز فعاليت می نموده اند که در روز سه شنبه ۹ تير ۱۳۸۸ و در پی دستگيری های پس از انتخابات رياست جمهوری ايران بازداشت می گردند .


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016