سه شنبه 7 آذر 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خودداری احمدی نژاد از حضور در مراسم عزاداری بیت رهبری

محمود احمدی نژاد از حضور در مراسم عزاداری حسینی به میزبانی رهبر انقلاب که به مدت 5 شب در بیت رهبری برگزار گردید، خودداری کرد.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، در حالی که محمود احمدی نژاد در سالهای نخست ریاست جمهوری خود، به صورت دسته جمعی در مراسم عزاداری رهبر انقلاب حضور می یافت، وی امسال حتی برای یک شب نیز در این مراسم شرکت نکرد.

خودداری احمدی نژاد از شرکت در مراسم عزادرای بیت رهبری در حالی صورت گرفت که حتی در عزاداری های فاطمیه که پس از خانه نشینی 11 روزه احمدی نژاد برگزار می شد، با وجود آن که حضور پررنگ گذشته مسئولان دولتی کاهش یافته بود، اما علیرضا احمدی نژاد، پسر دوم محمود احمدی نژاد برخلاف برادر خود مهدی، داماد مشایی در این مراسم شرکت کرد و محمود احمدی نژاد نیز سرانجام زیر بار توصیه ها تعدادی از اعضای خانواده و دوستان خود در انتهای مراسم برای یک شب در بیت رهبری حضور یافت تا شائبه قهر کردن وی طرح نگردد؛ اما امسال وی از این اقدام خودداری کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خودداری احمدی نژاد از حضور در مراسم عزاداری بیت رهبری در حالی صورت می گیرد که حتی هاشمی رفسنجانی و خاتمی که یک درصد احمدی نژاد از رهبر انقلاب برای تثبیت خود و پیش برد اقدام دولتشان هزینه نکرده بودند، در زمان ریاست جمهوری معمولا در یکی از شبهای تاسوعا و عاشورا به احترام رهبر انقلاب در این مراسم شرکت می کردند؛ اما احمدی نژاد دقیقا یک هفته پس از حکم حکومتی رهبر انقلاب برای توقف طرح سوال مجلس که به احتمال قریب به یقین، به قانع نشدن نمایندگان از پاسخهای احمدی نژاد و رای منفی به وی می انجامید، با خودداری از حضور در بیت رهبری، میزان قدرشناسی خود از حمایت های رهبرانقلاب از دولت را نشان داد.

خودداری از حضور در مراسم عزاداری بیت رهبری از سوی محمود احمدی نژاد در حالی انجام شد که وی در دولت نهم نه تنها در اکثر شبها در این مراسم حضور می یافت، بلکه تعداد زیادی از مسئولان دولتی و اعضای خانواده و حتی دوستان فرزندان وی نیز در این مراسم شرکت می کردند و مسئولان برگزاری مراسم به دلیل ازدحام در بخش تشریفات و ویژه بیت رهبری، با مشکل مواجه می شدند.

رییس دولت در حالی از حضور در مراسم عزاداری بیت رهبری خودداری کرد که وی تاسوعا و عاشورا وقت نسبتا زیادی برای شرکت در مراسم مختلف عزاداری از حرم حضرت عبدالعظیم گرفته تا سفر به شهر قم و حضور در حرم قرق شده حضرت معصومه(س) صرف کرد.

به نظر می رسد این اقدام احمدی نژاد که اعلام یک نشانه آشکار به شمار می آید، در هفته های آینده با واکنش های صریح تعدادی از خطبا نظیر حجج اسلام علم الهدی، سید احمد خاتمی و مداحانی نظیر منصور ارضی و سعید حدادیان مواجه شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016