پنجشنبه 19 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يک نماينده مجلس: تماس تلفنی با رد صلاحيت‌شدگان شوراها ربطی به هيات نظارت ندارد

• چه اشکالی دارد فردی شفاها به داوطلبی اعلام کند که رد صلاحيت شده است
• موضوع رد صلاحيت‌ها بر اساس قانون انجام می‌شود و در قانون هيچ اشاره‌ای به اصولگرا يا اصلاح‌طلب بودن افراد نشده است.

ايلنا:‌ نماينده مجلس شورای شهر تهران، گفت: اگر کسی به داوطلبی زودتر از موعد مقرر اطلاع داده که وی رد صلاحيت شده از سر خير خواهی بوده است و دليل نمی‌شود که آن را به ساختارهای نظارتی ربط بدهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسين طلا در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، درباره مطرح شدن زودهنگام رد صلاحيت‌ برخی از کانديداهای دور چهارم و درخواست از آنها برای انصراف از کانديداتوری به دليل رد صلاحيت شدن، اظهار کرد: آيا سندی برای اين مساله وجود دارد؟ من شخصا اطلاعی از اين مساله ندارم اما قرار است هيات اجرايی امروز نظرات خود را اعلام کنند.

وی ادامه داد:‌ اگر کسی به داوطلبی زودتر از موعد مقرر اطلاع داده که وی رد صلاحيت شده از سر خير خواهی بوده است. دليل نمی‌شود که آن را به چارچوب نظام و ساختارهای نظارتی ربط بدهند.

نماينده مردم تهران در مجلس که پيش از اين فرماندار تهران نيز بوده است، ادامه داد: رد صلاحيت نهايی توسط هيات نظارت ۲۸ ارديبهشت ماه اعلام می‌شود و بهتر است ورودی به آن نداشته باشيم.

طلا با تاکيد بر اينکه از نظر قانونی اظهار نظر خيرخواهانه برخی از افراد ممنوعيتی ندارد، گفت: چه اشکالی دارد فردی شفاها به داوطلبی اعلام کند که رد صلاحيت شده است. ما در اين زمينه ورود نمی‌کنيم.

وی افزود: موضوع رد صلاحيت‌ها بر اساس قانون انجام می‌شود و در قانون هيچ اشاره‌ای به اصولگرا يا اصلاح‌طلب بودن افراد نشده است. بر اساس ماده ۲۶ تا ۳۰ قانون انتخابات ممکن است فردی زمانی فعاليتی خارج از چارچوب قانونی و متعارض با ساختارها انجام داده باشد که بر اساس آن رفتار، فرد هم اکنون رد صلاحيت شود.

طلا گفت: اصلاح طلب يا اصولگرا بودن دليلی برای رد صلاحيت کانديداهای دور چهارم شوراها نيست و عملکرد کانديداها ملاک عمل هيات نظارت بر انتخابات است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016