یکشنبه 5 آبان 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جلسه رسيدگی به اتهامات برادران کردپور برگزار می‌شود

آژانس خبری موکريان - سرويس حقوق بشر - دو جلسه نخست رسيدگی به اتهامات برادران کردپور تابستان گذشته در دادگاه انقلاب مهاباد برگزار شده بود.

بنا به گزارش آژانس خبری موکريان به نقل از "ايلنا"، جلسه دادگاه رسيدگی به اتهامات برادران کرد‌پور روز دوشنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ايلنا، سومين جلسه رسيدگی به اتهامات مسعود و خسرو کرد‌پور روزنامه نگار و فعال حقوق مدنی در مهاباد، روز دوشنبه ۶ آبان ماه برگزار می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دو جلسه نخست رسيدگی به اتهامات اين دو نفر تابستان گذشته در دادگاه انقلاب مهاباد برگزار شده بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری موکريان، خليل بهراميان، عباس جمالی، عثمان مزين و خسرو خسروی وکالت برادران کردپور را به عهده دارند و قرار است فردا در شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد از اتهامات نسبت داده شده به اين دو روزنامه نگار دفاع کنند.

به گزارش خبرنگار موکريان، امروز يکشنبه خليل بهراميان، يکی از وکلای مدافع کردپورها ضمن مطالعه پرونده در دادگاه، اين دو را در زندان مرکزی مهاباد ملاقات کرده است. جلسه فردا که به رياست قاضی جوادی کيا برگزار خواهد شد علنی است و به اتهاماتی از قبيل؛ محاربه، فساد فی الارض و اجتماع و تبانی برای اقدام عليه امنيت ملی رسيدگی خواهد شد.

گزارش موکريان در ادامه می افزايد؛ هفته گذشته سازمان عفو بين‌الملل با صدور اطلاعيه‌ای از مقام‌های ايران خواست از مسعود و خسرو کردپور، روزنامه‌نگاران زندانی در کردستان رفع اتهام کنند. اول آبانماه سال جاری نيز احمد شهيد گزارشگر ويژه سازمان ملل در دومين گزارش سالانه خود آورده است؛ برادران کردپور جزو ٤٠ روزنامه‌نگار و ٢٩ وبلاگ‌نويس دربندی هستند که از سال ٢٠٠٤ تاکنون، کمابيش در حال افزايش می‌باشد.

لازم به يادآوری است چندی پيش ۶ نفر از نماينگان مجلس و پس از آن ۳۰ تن از فعالان مدنی و سياسی در نامه های جداگانه ای از رئيس جمهور ايران خواستند که زمينه آزادی برادران کردپور را فراهم کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016