چهارشنبه 2 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قطعی شدن زمان اولين جلسه دادگاهی برادران کردپور

آژانس خبری موکريان - سرويس حقوق بشر - اولين جلسه‌ رسيدگی به اتهامات «مسعود و خسرو کردپور» ۱۴ مرداد ماه ۹۲ در دادگاه انقلاب مهاباد برگزار می‌شود.

عباس جمالی، وکيل مدافع برادران کردپور در گفت وگو با آژانس خبری موکريان از برگزاری جلسه رسيدگی به اتهامات موکلش در ۱۴ مرداد ماه خبر داد.

بر اساس اين گزارش، پيش از اين قرار بود اولين جلسه‌ رسيدگی به اتهامات اين دو روزنامه نگار کرد - که چهارماه و نيم است با قرار بازداشت در بازداشتگاه های اداره اطلاعات مهاباد و اروميه و اکنون در زندان مهاباد نگهداری می شوند - ۱۲ مرداد ماه سال جاری ـ‌ در شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به رياست قاضی جوادی کيا برگزار شود که به دليل درخواست وکيل پرونده و همزمانی جلسه دفاع ديگری در شعبه ۱۲ تجديدنظر تبريز و موافقت دادگاه با اين درخواست، جلسه‌ دادگاه برای دو روز به تاخير افتاد و وقت رسيدگی نيز تجديد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا به گزارش موکريان، عباس جمالی يکی از وکلای مدافع برادران کردپور در گفتگويی با خبرنگار موکريان گفت: اين پرونده برای خسرو کردپور، به اتهام، ۱- محاربه و فساد فی الارض از طريق اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم عليه امنيت کشور ۲- توهين به مقام رهبری ۳- فعاليت تبليغی عليه نظام و نشر اکاذيب به قصد تشويش اذهان عمومی و برای "مسعود کردپور" به اتهام، ۱- اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم عليه امنيت کشور ۲- توهين به مقام رهبری ۳- فعاليت تبليغی عليه نظام و نشر اکاذيب به قصد تشويش اذهان عمومی تشکيل شده است.

جمالی همچنين افزود: اتهام اجتماع و تبانی برای برادران کردپور که به گونه ای کاملا مستقل در حوزه اخبار مربوط به کردستان فعاليت داشته اند، به حيث مصاديق قانونی درست نيست و اثبات آن غير ممکن است. ما به اتفاق همکارانم به عنوان وکيل مدافع در اولين جلسه رسيدگی به اتهامات اين دو روزنامه نگار، در چارچوب قانون از موکلين خود دفاع خواهيم کرد.

گزارش موکريان در ادامه می افزايد: ديگر وکلای برادران کردپور، نعمت احمدی و عثمان مزين، هريک در تماسی تلفی با خبرنگار موکريان اظهار داشتند؛ يک روز قبل از رسيدگی به پرونده برادران کردپور، جهت مطالعه پرونده، به دادگاه انقلاب مهاباد مراجعه می کنيم تا در جريان جزئيات پروده قرار بگيريم و با اشراف بيشتری برای دفاع از موکلين خود آماده شويم.

گفتنی است پيشتر جمعی از خانواده زندانيان سياسی کرد نسبت به طولانی شدن مدت بازداشت برادران کردپور بدون تفهيم اتهام و خودسرانه بودن بازداشت شان اعتراض کرده و از "خسرو کردپور" با عنوان "پدر زندانيان سياسی کرد" به جهت پيگيری های مکرر وضعيت زندانيان سياسی و فعالان مدنی و انتشار مداوم اخبار مربوط به آنان تقدير کردند.

لازم به يادآوری است که خسرو کردپور، مدير آژانس خبری موکريان، در تاريخ ۱۷ اسفندماه سال گذشته در منزل شخصی خود باداشت و به اداره اطلاعات همان شهر منتقل شد دو روز بعد برادر وی "مسعود کردپور"، که برای پيگيری وضعيت خسرو به اداره اطلاعات مهاباد مراجعه می کند بازداشت می شود. برادران کردپور پس از ده روز در اواخر اسفندماه سال گذشته به اداره اطلاعات اروميه منتقل و به مدت ۱۰۰ روز در بازداشتگاه اداره اطلاعات اروميه نگهداری می شوند و از يکماه گذشته به زندان مرکزی مهاباد انتقال داده شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016