شنبه 14 تیر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

خامنه‌ای دستور داد: برگزاری تور نظامی برای محمدجواد ظریف

دیگربان - علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی گفته دستور داده برای محمدجواد ظریف یک «تور نظامی» و برای مسئولان وزارت علوم {رضا فرجی‌دانا} یک «تور علمی» ترتیب داده شود.

آقای خامنه‌ای این مطلب را روز چهارشنبه (۱۱ تیر) در دیدار با گروهی از استادان دانشگاه‌ها بیان کرده است.

وی گفته که «برخى که جایگاهى براى حرف زدن دارند و تریبون دارند، در اصل مسئله‌ پیشرفت علمى کشور تردید می‌کنند. ما این را مصلحت نمی‌دانیم؛ یعنى واقعاً از روى بى‌اطّلاعى است.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خامنه‌ای در این دیدار بی‌آنکه به نام ظریف اشاره کند٬ افزوده «یکى از مسئولین درباره‌ مسائل نظامى یک نظرى داده بود که خب مطابق واقع نبود؛ بنده گفتم یک تور نظامى براى مسئولین کشور قرار بدهید.»

وی اضافه کرده هدف از برگزاری این «تور نظامی» این است که مسئولان «یک خرده‌اى در محیط‌هاى نظامى گردش کنند، حقایقى را، واقعیّاتى را ببینند، معلوماتشان نسبت به موجودىِ نظامى کشور بالا برود.»

محمدجواد ظریف٬ وزیر امور خارجه ۱۲ آذر ماه سال گذشته در دانشگاه تهران گفته بود که «آمریکا می‌تواند با یک بمب، تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیندازد» و از سیستم دفاعی ایران نمی‌ترسد.

ظریف گفته بود «غربی‌ها از چهار تا تانک و موشک ما نمی‌ترسند، از مردم ایران می‌ترسند.»

این سخنان وزیر امور خارجه در آن زمان با واکنش‌های تند محافظه‌کاران منتقد دولت حسن روحانی مواجه شد که در ‌‌نهایت آقای ظریف مجبور شد درباره اظهارات خود توضیحاتی ارائه کند.

سیاست خارجی دولت حسن روحانی به همراه سیاست داخلی و آموزشی آن در یک سال گذشته بار‌ها از سوی محافظه‌کاران تندرو به نقد کشیده شده است.

آنها از عملکرد وزارتخانه‌های ارشاد٬ امور خارجه و علوم به شدت خشمگین بوده و بار‌ها نسبت به ادامه وضع موجود به وزرای آن‌ها هشدار داده‌اند.

رضا فرجی‌دانا٬ وزیر علوم در یک هفت گذشته در آستانه استیضاح قرار گرفته و نقل قول‌هایی از رهبر جمهوری اسلامی درباره نارضایتی از وضعیت دانشگاه‌ها از سوی برخی نمایندگان مجلس نیز منتشر شده است.

علی خامنه‌ای در دیدار با استادان از بی‌اطلاعی برخی مقام‌های مسئول از «مسائل علمی» در ایران اظهار تاسف کرده و گفته که باید برای این مسئولان نیز «تور علمی» گذاشته شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016