دوشنبه 17 شهریور 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اعلام خشم پیشمرگه های کرد از بریدن سر اعضای داعش توسط شبه نظامیان شیعه

b7002420-e619.jpg
العربیه - به دنبال انتشار ویدیویی که در آن شبه نظامیان شیعه در حال سر دادن شعار "لبیک یا حسین" و پایکوبی به تصویر کشیده شده اند در حالی که سرهای بریده اعضای کشته شده داعش را در دست گرفته اند و با آنها بازی می کنند، پیشمرگه های کردستان عراق روز جمعه 5-9-2014 در بیانیه ای خشم خود را از این رفتار "غیر اخلاقی و به دور از انسانیت" اعلام کردند.

به گزارش شبکه خبری کردی زبان "رووداو" در بیانیه نیروهای پیشمرگه آمده است که افرادی که مرتکب چنین رفتار غیر انسانی شدند از نیروهای پیشمرگه نیستند.

در بیانیه پیشمرگه آمده است که افراد کشته شده گروهی سارق مسلح بودند که پس از خروج داعش در 3-9-3014 از منطقه ینکجه، با هدف دزدی و غارت خانه ها وارد این منطقه شدند، اما با عکس العمل سریع نیروهای پیشمرگه مواجه شدند. در نتیجه درگیری همه این دزدان مسلح کشته شده و خودروی آنها که از نوع "هامر آمریکایی" بود به دست پیشمرگه ها افتاد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفتنی است که جنگ شدید در این منطقه میان ارتش عراق، نیروهای پیشمرگه وشبه نظامیان شیعه از یک طرف و نیروهای دولت اسلامی "داعش" از سوی دیگر درگرفته بود.

پیشمرگه ها در بیانیه خود، دیگر نیروهای شرکت کننده در جنگ را به قطع اعضای پیکرهای افراد کشته شده داعش متهم کردند.

پیشمرگه های کرد جزئیات بیشتری در باره کسانی که با سرهای بریده شده افراد داعش پایکوبی کردند، بیان نکرده اند. اما آن ها در بیانیه خود ضمن محکوم کردن این "رفتار غیر انسانی" اعلام کردند که حاضرند تصاویر ویدیویی این افراد را به خبرنگاران ارائه دهد تا بتوانند آنها را ببینند.

پیشمرگه ها در بیانیه خود، خواستار تشکیل یک کمیته حقوقی برای پیگرد قانونی و مجازات کسانی شده اند که مرتکب این رفتار "غیر انسانی" می شوند.

فعالان کرد در شبکه اینترنیت و روزنامه های نزدیک به حکومت کردستان عراق، نیروهای لشکر "بدر" که در زمان جنگ ایران و عراق در ایران و با همکاری سپاه پاسداران تاسیس شد را به ارتکاب این اعمال و بریدن سرهای کشته شدگان داعش متهم کردند.

در همین حال فعالان هوادران شبه نظامیان شیعه در عراق دست به انتشار تصاویر ویدیویی در شبکه یوتیوب زدند که در آن نشان می دهد شبه نظامیان شیعه به انتقام کشته هایشان، سرهای کشته شدگان داعش را از بدنشان جدا می کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016