یکشنبه 23 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
23 آذر» عارف: فساد در کشور نهادينه شده است
23 آذر» حکم سعید مرتضوی به اجرای احکام ارسال شد
پرخواننده ترین ها

درخواست احضار قضايی ۱۰۰ مقام دولت سابق


محمود احمدی نژاد و سعید مرتضوی

تهران – ايرنا – وکيل شکات مرتضوی در پرونده تخلفات تامين اجتماعی از تنظيم لايحه ای درباره درخواست احضار عوامل دولت قبل، هيات مديره سابق بانک رفاه کارگران و شرکت های زير مجموعه تامين اجتماعی در اين پرونده خبر داد.

خليل بهراميان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار حقوقی و قضايی گروه اجتماعی ايرنا افزود: در مجموع، اين افراد بيش از ۱۰۰ نفر هستند که از دادسرا تقاضا کردم، دستور احضار همه آنها را صادر کند.

وکيل شکات مدير عامل اسبق تامين اجتماعی افزود: روز دوشنبه هفته جاری، لايحه خود را به بازپرس شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت تقديم خواهم کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: در اين لايحه همچنين از بازپرس پرونده درخواست کرده ام، گزارش سال ۸۹ کميته تحقيق و تفحص مجلس از تامين اجتماعی که اسامی تمامی اين افراد در آن گزارش ذکر شده، مورد بررسی قرار گيرد.

بهراميان همچنين در خصوص معرفی و پيگرد نمايندگانی که از مرتضوی کارت هديه دريافت کرده بودند، افزود: مرتضوی اين افراد را معرفی نمی کند اما ما به دنبال آن هستيم تا نمايندگانی را که تحت هر عنوانی از مرتضوی پول يا کارت هديه گرفت اند، معرفی تا تحت پيگرد قرار بگيرند.

مرتضوی آخرين بار، سوم آذر ماه در خصوص پرونده تخلفات تامين اجتماعی در دادسرا حضور يافت و پس از پايان جلسه بازپرسی گفت: يکی از سؤالات بازپرس، درباره پرداخت ها به حدود ۱۰۰ نماينده مجلس بود و کل مبلغ نيز حدود ۲۰۰ ميليون تومان برآورد می شد که به علت عدم ارائه فهرست نمايندگان گيرنده هديه اسامی آنان را پرسيدند.

وی افزود، مستندات پرداخت اين وجوه، اسناد سازمان تأمين اجتماعی است که آنها را ارائه کردم.

نامبرده خاطر نشان کرد: درباره علت عدم ارائه مشخصات نمايندگان مجلس توضيح دادم که چون آقای محجوب قصد داشتند از اين فهرست استفاده سياسی کند و با تبليغات کاذب آبروی برخی نمايندگان را ببرد، اين مسئوليت را قبول کردم و فهرست را به آنها ارائه نکردم .

مرتضوی ادامه داد،الآن نيز ارائه نمی کنم و اگر که دستگاه قضايی لازم دانست که اين فهرست ارائه شود، در اختيار من است و چون به مقامات قوه قضاييه اطمينان دارم که آنها جنبه تبليغاتی ندارند و دنبال افشای فهرست نيستند، آن را ارائه می کنم ولی به آقای محجوب ندادم چون می دانستم که وی اهداف سياسی و حزبی از اين ماجرا دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016