یکشنبه 23 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

عارف: فساد در کشور نهادينه شده است


محمدرضا عارف

رئيس بنياد اميد ايرانيان با بيان اينکه فساد در کشور ما نهادينه شده است، گفت:يکی از بسترهای توليد فساد در جامعه نوع نگاه به قانونگذاری است. متاسفانه نگاه به قانون گذاری در کشور ما بر اساس مچگيری بوده و عده‌ای هم به راحتی برای رسيدن به اهداف خود قانون را دور می‌زنند.

محمدرضا عارف در ديدار جمعی از دبيران کل احزاب و اعضای جبهه اصلاح‌طلبان ايران با اشاره به اجتماع عظيم مسلمانان در اربعين حسينی، آن را افتخار بزرگی برای شيعيان دانست و گفت: حضور ميليونی عاشقان ابا عبدالله­ الحسين(ع) در کربلا که به حق بايد آن را حماسه اربعين ناميد تنها مختص شيعيان نيست، بلکه از مذاهب ديگر هم در اين حماسه شرکت کردند و جلوه‌های زيبايی از وفاق و همدلی بين خواهران و برادران اهل سنت و تشيع را به نمايش گذاشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با قدردانی از دولت عراق به جهت تلاش برای تامين امنيت زائران کربلای معلی به تهديد گروهک تروريستی داعش اشاره کرد و گفت: گروهک تروريستی داعش در جهت تحت­ الشعاع قرار دادن حماسه اربعين تهديداتی کرد اما با اقدامات موثر مقامات دولت ايران و همکاری خوب دولت عراق اين گروهک تروريستی نتوانست به اهداف شوم خود دست پيدا کند. بايد با تمهيدات و همکاری دولت‌های منطقه از پيدايش و نفوذ گروهک‌های اين چنينی جلوگيری کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، انقلاب اسلامی ايران را متاثر از آموزه‌های نهضت امام حسين(ع) دانست و گفت: امام بزرگوار که با همراهی توده‌های مختلف مردمی توانستند انقلاب اسلامی ايران را شکل دهند، راه و منش اصلاح گرايانه امام حسين(ع) را الگوی خود قرار دادند و اصلاح‌طلبان نيز بر خود می‌بالند که پيرو مکتب امام حسين(ع) و در خط امام خمينی(ره) هستند.

وی تاکيد کرد: تفکر اصلاح‌طلبی نقش موثری در پيروزی انقلاب اسلامی داشت و جفاست کسانی که خود در زمان انقلاب نام و نشانی از آنها نبود، اصلاح‌طلبان را خارج از دايره نظام معرفی می‌کنند.

رئيس بنياد اميد ايرانيان به تلاش جريانی خاص در جهت شکاف بين نيروهای اصيل انقلاب اشاره کرد و گفت: از بعد از پيروزی انقلاب اسلامی جريان‌هايی همچون منافقين تلاش گسترده‌ای در جهت تخريب برخی چهره‌های سياسی و مذهبی انجام دادند امروز هم با نام و نشان ديگری می­‌خواهند بين نيروهای اصيل انقلاب فاصله بياندازند که بايد مراقبت کرد در دام طراحی شده اين جريانات نيفتاد.

وی وظيفه سخنوران و تريبون داران را در راستای وفاق و همدلی در جامعه بسيار با اهميت برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهيم بين خانواده انقلاب فاصله نيافتد بايد به گونه‌ای سخن بگوييم تا سخن ما در راستای تلطيف قلوب باشد نه اينکه نفاق و کينه توزی را در جامعه بيشتر کند.

وی يکی از راه‌های جلوگيری از فساد را حاکميت تحزب در کشور دانست و اظهار کرد: متاسفانه جايگاه واقعی حزب در کشور ما بدرستی شناخته نشده است و فرهنگ کار گروهی و جمعی نيز نهادينه نشده است.اگر می­خواهيم حاکميت مردم بر سرنوشت خود بدرستی تحقق يابد، ساز و کار آن از طريق پا گرفتن تحزب در کشور است.

رئيس بنياد اميد ايرانيان در بخش ديگری از سخنان خود با بيان اين‌که دولت فعلی برآمده از خردورزی اصلاح‌طلبان است، خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان بدون هيچگونه سهم خواهی به دولت کمک می‌کنند و در همين راستا در انتخابات مجلس حضور موثری خواهند داشت تا با بدست آوردن کرسی­‌های مجلس دولت را در پاسخگويی به مطالبات به حق مردم همراهی کنند.

وی در پايان به محدوديت‌هايی که دولت با آن مواجه است اشاره کرد و گفت: در قضيه وزارت علوم ايستادگی رئيس جمهور محترم بر سر وعده‌هايی که به دانشگاهيان عزيز داده بود قابل تقدير است.هر چند هزينه‌هايی هم داده شد ولی در نهايت با حضور شخصيتی توانمند و برآمده از تفکر اصلاح طلبی در راس وزارت علوم، جامعه دانشگاهی کشور اميدوار به ادامه مسير گذشته شده‌ است.

بنابراين گزاش، در ابتدای اين ديدار تعدادی از دبيران کل احزاب نقطه نظرات خود را در خصوص مسائل مختلف کشور از جمله انتخابات مجلس آينده مطرح کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016