یکشنبه 30 آذر 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

داعش ۱۰۰ عضو خارجی خود را اعدام کرد

رادیو زمانه ـ گروه پیکارجوی دولت اسلامی (داعش) ۱۰۰ تن از اعضای خارجی خود را در سوریه اعدام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «اعدام‌شدگان قصد داشتنند از مقر داعش در شهر الرقه سوریه فرار کنند که توسط دیگر اعضای این گروه اعدام شدند.»

پیکارجویان وابسته به دولت اسلامی در الرقه از تشکیل گروهی موسوم به پلیس نظامی سخن گفته‌اند که هدف از آن «سرکوب اعضای خارجی داعش در صورت کارشکنی» اعلام شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر پایه این گزارش، پلیس نظامی به ده‌ها خانه یورش برده‌ و پیکارجویان بسیاری را دستگیر کرده‌ است.

رسانه‌های بریتانیا در ماه اکتبر گزارش داده بودند پنج بریتانیایی، سه فرانسوی، دو آلمانی و دو بلژیکی که قصد بازگشت به کشور خود را داشتند توسط این گروه زندانی شدند.

بر پایه آمار مرکز پژوهشی بریتانیا ۳۰ تا ۵۰ تبعه بریتانیایی که برای جنگ با دولت بشار اسد به سوریه رفته‌اند، اعلام کرده‌اند که مایل به ترک این کشور هستند اما از بیم آن که زندانی شوند، برای بازگشت تلاشی نکرده‌‌اند.

سازمان ملل متحد به تازگی در گزارشی اعلام کرد که در سال‌های اخیر حدود ۱۵ هزار نیروی خارجی از ۸۰ کشور دنیا در قالب گروه‌هایی مانند «داعش» در سوریه و عراق فعالیت داشته‌اند.

گزارش شورای امنیت سازمان ملل متحد در بخش نظارت بر فعالیت «القاعده» می‌گوید:‌«افراط گرایانی از فرانسه، روسیه، بریتانیا و در مجموع از ۸۰ کشور جهان در قالب تروریست‌های خارجی در عراق و سوریه فعالیت می کنند. »

بر پایه این گزارش، از سال ۲۰۱۰ میلادی تاکنون شمار پیکارجویان خارجی در سوریه و عراق نسبت به سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۰ میلادی، چندین برابر شده و این روند افزایشی همچنان ادامه دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016