پنجشنبه 18 دی 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

من شارلی هستم، ف. م. سخن

مردم فرانسه و بسياری از نقاط اروپا در همبستگی با شارلی ابدو به خيابان ها آمدند و اين جنايت مهيب را محکوم کردند. ما نیز این جنایت را محکوم کنیم

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ویژه خبرنامه گویا

جنايت پاريس در نوع خود بی نظير است. دو تروريست اسلام گرا٬ با مسلسل و موشک انداز٬ به دفتر مجله ی فکاهی شارلی ابدو می روند و با خونسردی٬ ضمن پرسيدن نام کارتونيست ها و مسوولان مجله٬ آن ها را به رگبار می بندند. اين اعدام وحشيانه در قلب پاريس و در ساعات پيش از ظهر صورت می پذيرد. دو مامور پليس نيز که مامور حفاظت از دفتر شارلی ابدو بودند به دست تروريست ها به طرز بی رحمانه ای کشته می شوند. يکی از پليس ها احمد نام داشته و ديگری فردی ۴۹ ساله و دارای يک فرزند دختر بوده است. پليسی که در خيابان تيرخلاص به سرش زده شد٬ از افرادی که در آن منطقه بودند حفاظت کرد و نگريخت.

فرانسه و جهان چهار کارتونيست نامدار و شجاع خود را از دست داد. استفان شاربونيه معروف به شارب٬ ژان کابو معروف به کابو٬ ژرژ وولينسکی٬ و برنار ورل‌هک معروف به تی‌نيوس چهار کارتونيستی بودند که جان خود را در راه آزادی بيان از دست دادند.

مردم فرانسه و بسياری از نقاط اروپا در همبستگی با شارلی ابدو به خيابان ها آمدند و اين جنايت مهيب را محکوم کردند. سايت نشريه٬ بعد از عمليات تروريستی شعار «من شارلی هستم» را به زبان های مختلف از جمله فارسی منتشر کرد. شعاری که در فضای مجازی بلافاصله مورد استفاده ی بسياری از هموطنان ما قرار گرفت.

پليس فرانسه تروريست های اسلام گرا را شناسايی کرده است و عکس های آنان را در اختيار رسانه ها قرار داده است. جالب اينجاست که مرضيه افخم سخنگوی دولت روحانی اين جنايت را محکوم کرده ولی تا اين لحظه از طرف اصلاح طلبان و نو انديشان دينی مطلبی در محکوميت اين جنايت منتشر نشده است.

ما نيز در خبرنامه گویا اين جنايت هولناک را محکوم می کنیم و به خانواده های کشته شدگان تسليت می گوييم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016