شنبه 19 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بازداشت یک نفر در ارتباط با مرگ دختری در هتل مهاباد

150508121420_mahabad_protest_640x360_courtesy_nocredit.jpg
مقام‌های امنیتی مهاباد در شمال غربی ایران از بازداشت یک نفر در ارتباط با مرگ "مشکوک و جنجال برانگیز" دختری در هتل چهار ستاره این شهر خبر داده‌اند.
"سقوط از بالکن" یا "خودکشی" این دختر که از کارکنان هتل تارا بوده، باعث اعتراض شماری از شهروندان مهاباد در استان آذربایجان غربی و آتش زدن چند ماشین و هتل شد. اینجا بیشتر بخوانید.

بر اساس ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، شماری از معترضان بعد از آتش زدن هتل تارا، وارد طبقه‌های بالا شده و وسایل داخل اتاق‌ها را بیرون پرتاب می‌کنند.

معترضان ادعا می‌کنند این دختر برای فرار از "تجاوز فردی که مامور دولت" است، خود را از پنجره به بیرون پرتاب کرده اما مقام‌های دولتی این روایت را تایید نکرده‌اند.

علیرضا رادفر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران مرگ دختر را تایید کرده اما گفته "متهم دستگیر شده هیچ ارتباطی با نهادهای امنیتی نداشته و به عنوان مشاور بخش خصوصی برای ارتقای درجه هتل آنجا حضور داشته است."

126930_997.jpg

آقای رادفر می‌گوید طبق معاینه پزشکی قانونی "هیچ تعرضی به دختر مهابادی صورت نگرفته است."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته معاون استاندار آذربایجان غربی در جریان اعتراض‌های مردمی دیروز مقابل هتل دو خودرو آتش گرفته، بخش‌هایی از هتل سوخته و ۲۵ نفر از جمله هفت مامور نیروی انتظامی زخمی شده‌اند.

او گفته "رسانه‌های معاند و ضد انقلاب با دروغ‌پردازی و نشر اکاذیب به دنبال تحریک جوانان مهابادی هستند."

بر اساس گزارش مقام‌های دولتی از میان دستگیرشدگان دیشب، پنج نفر از معترضان هم در بازداشت نگه داشته شده‌اند.

اصلان حیدری، دادستان مهاباد گفته "پرونده این حادثه به دادسرای مهاباد فرستاده شده و بر اساس دستور‌ها، این پرونده خارج از نوبت و در حداقل زمان ممکن رسیدگی می‌شود."

ایرنا، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی می‌گوید این دختر اهل مهاباد روز یکشنبه گذشته بعد از سقوط از طبقه چهارم هتل کشته شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016