پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اختلاس بزرگ در شرکت آزادراه تهران ـ پرديس

دادستان شهرستان پرديس از کشف اختلاس بزرگ در شرکت آزادراه تهران ـ پرديس خبر داد و گفت: دو نفر از کارکنان اين شرکت بازداشت شده‌اند.

حيدر فتاحی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران، از دستگيری دو نفر از کارکنان شرکت آزادراه تهران ـ پرديس خبر داد و اظهار داشت: برحسب گزارش محرمانه‌ای که چندی پيش به دادستانی پرديس ارائه شد، دو نفر از کارمندان شرکت آزادراه تهران ـ پرديس که مبادرت به اختلاس و کلاه‌برداری کرده بودند، با اقدامات قضايی و پليسی دستگير شدند و پرونده‌ای در اين خصوص تشکيل شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: متأسفانه اين افراد با توسل به وسايل متقلبانه و سوءاستفاده از موقعيت شغلی نسبت به صدور تگ‌های الکترونيکی (برچسب‌های هوشمند برای عبور خودروها از لاين الکترونيکی آزادراه) اقدام کرده‌اند.

دادستان شهرستان پرديس گفت: اين افراد مبالغ هنگفتی را به‌صورت نامشروع از افراد مختلف اخذ کرده بودند که با درايت و پيگيری‌های ويژه دستگاه قضا و پليس، تاکنون دو نفر از متهمان اصلی را شناسايی و بازداشت کرديم.

وی ادامه داد: پرونده اين افراد در مرحله سير قانونی است تا در ادامه نسبت به شناسايی ساير شرکای اين متهمان که مبالغ هنگفتی اخذ کرده و به‌جای واريز به‌ حساب شرکت، با اقدامات متقلبانه اين مبالغ را برای خود و شرکايشان برداشت می‌کردند، اقدامات لازم صورت گيرد.

فتاحی در خصوص مبلغ کلی اين کلاه‌برداری اظهار داشت: اين پرونده در حال بررسی بوده؛ اما اين مبلغ بسيار زياد و چشمگير است.

دادستان شهرستان پرديس افزود: اين افراد در زمان خاصی اقدام به جعل و سوءاستفاده از تگ‌های ديجيتال کرده‌اند که در اين خصوص، سوءاستفاده از بيت‌المال نيز مطرح بوده و کارهای تخصصی و کارشناسی برای تعيين مقدار اصلی اين اختلاس در حال انجام است و به‌زودی مبلغ اصلی مشخص و اعلام می‌شود.

وی افزود: در اين پرونده، کلاه‌برداری، تحصيل مال نامشروع و سوءاستفاده از بيت‌المال مطرح است و مجازات سنگينی را نيز قانون در اين خصوص تعيين کرده است.

دادستان شهرستان پرديس گفت: در حال حاضر، دستگاه قضايی در پی شناسايی عاملان اصلی اين پرونده اختلاس است و اقرار دو مجرم بازداشت شده در سوءاستفاده و جعل تگ‌ها باعث باز شدن بعدهای زيادی از اين پرونده می‌شود و به‌زودی عاملان اصلی ديگر نيز به دام قانون خواهند افتاد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016