سه شنبه 15 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اختلاس ۶۰ ميليارد تومانی در خراسان‌شمالی

رييس کل دادگستری خراسان‌شمالی جزئيات ۲ پرونده بزرگ فساد اقتصادی را در استان تشريح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، حجت الاسلام و المسلمين قدرتی در جمع خبرنگاران با اشاره به اينکه با پيگيری‌های انجام شده تعدادی پرونده تخلف فساد اقتصادی در استان تشکيل شده است، گفت: يکی از اين پرونده‌های مهم، تخلفات و جرائم مالی در شرکت آلومينيای جاجرم بوده است.

وی با بيان اينکه در بهمن ماه سال گذشته پرونده‌ای در اين خصوص تشکيل شد، افزود: در اين پرونده ۱۱ نفر دستگير شدند که حدود ۹ نفر از اين تعداد بازداشت موقت هستند و ۲ نفر نيز با قرار وثيقه آزاد شده‌اند و افرادی نيز تحت تعقيب هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قدرتی تصريح کرد: گفته شده اين شرکت ۷۰ ميليارد تومان اختلاس کرده است، اما براساس آنچه که دادگستری خراسان‌شمالی تاکنون به آن رسيده، رقم اوليه اختلاس در حدود ۵۰ تا ۶۰ ميليارد تومان تعيين شده است.

قدرتی اظهار کرد: جرايمی که فعلا در اين پرونده مطرح شده، شامل پولشويی از طريق مشارکت در بعضی از کارهای خلاف قانون، اختلاس، ارتشاء، مداخله خلاف ضابطه در معاملات دولتی، اهمال در انجام کار قانونی محوله با فروش حجم عمده‌ای از محصولات شرکت بدون اخذ ضمانت نامه‌های لازم و تضييع در حقوق بيت المال و نزول خواری است.

وی تصريح کرد: برای اينکه بتوانيم حقوق دولتی را در اين پرونده بازگردانيم، حساب‌های بانکی آن‌ها را مسدود کرده‌ايم و اموال منقول و غيرمنقول زيادی را در سراسر کشور شناسايی کرده‌ايم. تاکنون توانسته‌ايم ۲۲.۵ ميليارد تومان از حقوق تضييع شده دولت را قبل از اينکه حکم صادر شود، برگردانيم.

اين مقام مسئول بيان کرد: متخلفان و متهمان از مديران شرکت آلومينيای جاجرم بوده‌اند و البته يک تعداد از خانواده‌های آنها نيز به عنوان شريک جرم شناسايی شده‌اند.

وی با بيان اينکه يکی ديگر از پرونده‌های مهم فساد اقتصادی در استان متعلق به اداره کل راه و شهرسازی استان است، ادامه داد: پرونده اين تخلف در بهمن سال گذشته تشکيل شد اما تحقيقات اين موضوع قبل از آن آغاز شده بود. اتهامات موجود در اين پرونده شامل ارتشاء، تبانی يا معاونت در معاملات دولتی، مداخله کارکنان دولت در معاملات دولتی، تسهيل منفعت برای خود، سوء استفاده از مقام و موقعيت اداری، جعل در اسناد مزايده و تضييع اموال و اختلاس است.

رييس کل دادگستری خراسان‌شمالی با اشاره به اينکه اين پرونده دارای هفت متهم است که از کارکنان خود اين اداره کل است، ادامه داد: ۲ نفر از اين تعداد، دستگير و مابقی با قيد وثيقه آزاد هستند. علاوه بر آن، ۱۶ پيمانکار تحت تعقيب کيفری قرار گرفته‌اند. اين افراد دخيل در ارتکاب جرم بوده‌اند و اتهامشان اين است که به تعدادی از متهمان ۲۱۶ ميليون تومان رشوه داده‌اند.

وی بيان کرد: علاوه بر آن اعطای ۶۱ سکه بهار آزادی، سه واحد آپارتمان، يک دستگاه خودروی ام. وی. ام از ديگر مواردی است که رشوه داده شده است.

قدرتی اظهار کرد: طی بررسی‌های انجام شده، ۴۸ ميليون تومان اختلاس مربوط به يکی از متهمان و ۴۸ ميليون تومان اختلاس ديگر برای يکی ديگر از متهمان مطرح است و بقيه موارد جزئی است.

وی با اشاره به نتيجه رسيدگی به پرونده سرقت مسلحانه به يکی از طلافروشی‌های شهر آشخانه اظهار کرد: متهمی که در اين خصوص دستگير شد، متهم ساده‌ای نبوده و دارای سوابق متعددی است که مهم‌ترين سابقه آن، سرقت مسلحانه بوده و پرونده آن در حال بررسی است.

قدرتی در خصوص پرونده سرقت مسلحانه به فروشگاه اتکای بجنورد گفت: حکم برای اين پرونده صادر شده است اما هنوز قطعی نيست.

اين مقام مسئول در ارتباط با موسسه مالی و اعتباری ميزان بيان کرد: موسسه مالی و اعتباری هيچ ارتباطی با دستگاه قضايی ندارد و تلاش شده که مديران و هيات مديره اين موسسه خودشان مشکل‌هايشان را با مردم حل کنند که برای اين امر فرصتی نيز به اين موسسه داده شده است. اگر مشکل طی اين مدت حل نشود، پرونده توسط دادگستری خراسان‌رضوی پيگيری خواهد شد.

وی با بيان اينکه بيش از ۸۰ هزار نفر از مردم استان و ۱۰۰ هزار نفر از مردم خراسان‌جنوبی در اين مؤسسه سرمايه گذاری کرده‌اند، افزود: ۱۰ شعبه از اين مؤسسه در اين استان، ۱۳ شعبه در خراسان‌جنوبی، يک يا دو شعبه در تهران و کيش و مابقی در خراسان‌رضوی تشکيل شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016