پنجشنبه 15 مرداد 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نماينده مجلس: ذخاير آب ايران ۵۵ درصد کاهش يافت

خرم آباد - ايرنا - نايب رييس کميسيون کشاورزی، آب و منابع طبيعی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به خشکسالی های اخير و حجم برداشت های بی رويه، ذخاير آب کشور ۵۵ درصد کاهش يافته است.

به گزارش ايرنا محمد تقی توکلی چهارشنبه شب در نشست با خبرنگاران استان افزود: ميزان ذخاير آب کشور از ۹۲ ميليارد متر مکعب در حال حاضر به حدود ۴۵ ميليارد متر مکعب کاهش يافته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با انتقاد از برداشت های بی رويه و غيرمجاز از منابع آب سطحی و زيرزمينی استان اظهار داشت: خشکسالی های پس از سال ۷۹ تاکنون، برداشت های تجمعی، کاهش بارندگی و افزايش دما موجب وضعيت نابسامان ذخاير آبی کشور شده است.
وی تصريح کرد: متاسفانه برداشت از منابع آبی کشور روزانه بيشتر می شود و در حال حاضر وضعيت آبهای زيرزمينی کشور بسيار نامطلوب شده است.

وی با تاکيد بر اجرای سيستم های آبياری نوين در اراضی کشاورزی و باغات گفت: سال گذشته ۲۰ هزار ميليارد ريال در اين راستا هزينه شده و امسال نيز ۲۰ هزار هکتار از اراضی به سيستم آبياری نوين مجهز شده است.

نماينده مردم اليگودرز در مجلس شورای اسلامی همچنين با انتقاد از کشت گياهان آبدوست در کشور و استان گفت:مصرف سه هزارو ۳۰۰ ليتر آب در کشاورزی تنها ۱۰ هزار ريال درآمد دارد که اين ميزان ارزش افزوده بسيار اندکی است.

توکلی ادامه داد: صدور محصولات آبدوست از جمله هندوانه که اغلب به عراق صادر می شود به معنای صادرات ارزان قيمت آب کشور است.

وی ادامه داد: ۹۲ درصد غذای کشور از زمين های آبی و هشت درصد از غذای ديم تامين می شود و اين در حالی است که ۲۰ تا ۴۰ درصد غذای کشورهای دنيا از زمين های آبی و مابقی توسط اراضی ديم تامين می شود.

وی تصريح کرد: ۱۰ ميليون هکتار زمين ديم در کشور وجود دارد که ظرفيت مناسبی برای تهيه و تامين غذای کشور است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016