پنجشنبه 2 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

کسر ۱۷ میلیارد تومان از حقوق کارمندان دولت تحت عنوان کمک به مردم یمن

براساس سندی که به تازگی منتشر شده است، از فیش حقوقی کارمندان آموزش و پرورش در شهریورماه امسال مبلغی بالغ بر ۲ هزار تومان تحت عنوان «کمک به مردم یمن» کسر شده است.

به گزارش نظر، دولت یازدهم در شهریورماه امسال از حقوق کارمندان خود مبلغی بالغ بر ۲ هزار تومان تحت عنوان «کمک به مردم یمن» کسر کرده است، رقمی که اگر در تعداد ۵. ۸ میلیونی کارمندان دولت ضرب شود، ۱۷ میلیارد تومان می‌شود.

بر اساس آمار‌ها، ‌دولت به ۵. ۸ میلیون کارمند و بازنشسته دستگاه اجرایی اعم از وزارتخانه‌ها، پلیس، ارتش، سپاه و… حقوق پرداخت می‌کند.

yemenpaycheckhelp.JPG

بدین ترتیب اگر کسر مبلغ دو هزار تومانی از حقوق کارمندان دولت به روال فعلی ادامه پیدا کند، در طول یکسال مبلغی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از حقوق همگی آنان کسر می‌شود، مبلغی که به باور بسیاری از کار‌شناسان از آن می‌توان برای تشکیل صندوق‌هایی استفاده کرد که به کارمندان هر مجموعه دولتی وام بدون بهره اعطاء کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در سال‌های گذشته نیز اخبار پراکنده‌ای از کمک دولت و سایر نهادهای عمومی یا حاکمیتی به سایر کشور‌ها منتشر شده بود، اما این اولین بار است که دولت به طور مستقیم از طریق دستبرد به جیب کارمندان، این کمک‌ها را جمع‌آوری می‌کند.

در شرایطی که افزایش تورم، ثابت ماندن سطح دستمزد‌ها، گرانی کالاهای مصرفی آنهم سبد اولیه معیشت زندگی در حداقل یک دهه گذشته بیشترین فشار را بر کارگران، کارمندان و سایر اقشار فرودست جامعه آورده است، انتشار این خبر پراهمیت‌تر جلوه می‌کند.

گفتنی است در حالی که به گفته فراکسیون کارگری مجلس، خط فقر در ایران بیش از یک میلیون و هفتصد هزار تومان است، اکثریت قریب به اتفاق کارگران و کارمندان دولت ناچارند زندگیشان را با حداقل حقوق ۷۱۲ هزارتومانی بگذرانند، حقوقی که با احتساب مزایای مزدی کمتر از یک میلیون تومان خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016