پنجشنبه 16 مهر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

از قرآن محمد تا فرار هیتلر، ب. بی‌نیاز (داریوش)

اگر قضایا به همین منوال پیش برود بعید نیست که رژیم تروریستی جمهوری اسلامی همین فردا مستندی بسازد که "ثابت کند" آن چهار هزار نفر اسیر زندانی را که به قتل رساندند، به قتل نرسیدند بلکه به "دلیلِ شکست حمله‌ی مجاهدین خلق خود را در زندان حلق‌آویز کرده‌اند." چرا نه؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اگر ما همه‌ی داده‌های تاریخی را در کنار هم بچینیم، فرقی نمی‌کند که این داده‌ها اسطوره‌ای، دینی یا واقعی باشند به یک نتیجه‌ی مشخص می‌رسیم: نیروی محرکه‌ی تاریخ بر یک اصل سه‌گانه (سه پایه) استوار است: پاسداری، گسترش و بازتوزیعِ منابع [زندگی]. «اصل منابع» Resourcen-Prinzip نیروی محرکه‌ی تحولات تاریخی در سطوح بین‌المللی، ملی، محلی و شخصی است؛ و هر آن چه ما در عرصه‌ی علوم داریم، چه علوم طبیعی، چه فناوری‌ها و چه علوم انسانی، محصولاتِ جنبیِ تحقق این «اصل منابع» است، و در خدمت این اصل است.

دانشمندانِ البته مستقلِ سیاسیِ بریتانیای سابقاً کبیر «ناگهان» به صرافت این می‌افتند که دو برگ از قرآنی را که زمانی توسط یکی از منتقدان اسلام یعنی آلفونس مینگانا (۱۸۷۸ - ۱۹۳۷) یافته شده بود، مورد آزمایش کربن ۱۴ قرار بدهند و به این نتیجه برسند که «احتمالاً این برگه‌ها درست در زمان خود محمد نوشته شده‌اند» (۱). اگرچه بسیاری از دین‌پژوهشان به برادران فرهیخته و دانشمند انگلیسی هشدار داده‌اند که «چرا چنین شتابان»؟ ولی ....

جالب این جاست که قدیمی‌ترین نسخه کتابت به زبان و خط عربی مربوط به قرآن نیست، بلکه قرارداد خرید ۵۰ گوسفند است که دوزبانه (یونانی و عربی) می‌باشد و هم‌ اکنون در موزه‌ی وین نگهداری می‌شود (۲). این سند تاریخ دارد: سال ۲۲ (بدون ذکرِ «هجری» یا «اسلام» یا چیزی که عطف به اسلام بشود) و این برابر است با ۲۵ آوریل ۶۴۳ میلادی. ما به جز این سند، هیچ سند دیگری که به خط عربی باشد، تا این لحظه که خواننده این سطور را می‌خواند در دست نداریم. به راستی چرا ما هیچ سندی (دینی یا غیردینی) به خط عربی تا سال ۶۴۳ میلادی نداریم؟ «دانشمندانی» که ادعا می‌کنند این برگه‌ها متعلق به «زمان محمد» هستند باید برای شاهد یا تأییدیه‌ی آن بتوانند خط عربی را در موارد دیگر، در همین فاصله زمانی، به ما نشان بدهند. به این رفتار «توطئه سکوت» می‌گویند!

البته همین دروغ بزرگ توسط بزرگ‌ترین رسانه‌ی جهانی یعنی بی بی سی که بازتاب دهنده‌ی سیاست‌های انگلستان - ببخشید بریتانیا- است با آب و تاب به تمامی زبان‌های جهان تبلیغ می‌شود و هم اکنون نمایشگاهی در انگلستان برای این دروغ بزرگ به راه افتاده است. یک بار دیگر لازم است که جمله‌ی معروف فُلکر پُپ نویسنده‌ی آغاز اسلام را تکرار کنم: جوهر قلم ما (منظور نویسندگان غربی) در رگ‌های محمد جاری است.

حالا وقتی می‌توان «ثابت کرد» که این دو برگِ قرآن متعلق به زمان خود محمد است، حتماً هم می‌توان از «لحاظ علمی» ثابت کرد که هیتلر خودسوزی نکرده و فرار کرده است، یعنی کاری که تعدادی از پژوهشگران آمریکایی کرده‌اند (۳). احتمالاً در آینده‌ی نزدیک نیز «ثابت می‌شود» که گوبلز و همسرش هم خودسوزی نکرده‌اند و اجساد شش فرزندانشان هم واقعی نبوده بلکه «عروسک» بوده‌اند.

... و اگر قضایا به همین منوال پیش برود بعید نیست که رژیم تروریستی جمهوری اسلامی همین فردا مستندی بسازد که «ثابت کند» آن چهار هزار نفر اسیر زندانی را که به قتل رساندند، به قتل نرسیدند بلکه به «دلیلِ شکست حمله‌ی مجاهدین خلق خود را در زندان حلق‌آویز کرده‌اند.» چرا نه؟

ــــــــــــــــ
۱- نمایش قدیمی‌ترین نسخه‌ی قرآن در بریتانیا. در:
http://www.bbc.com/persian/arts/2015/10/151007_l47_vid_old_quran

۲- نگاهی دیگر به فرآیند اسلامی شدن ایران، بخش پایانی. در:
http://www.iran-emrooz.net/index.php/think/more/57551/
۳- [مستندی تازه درباره هیتلر: خودکشی یا فرار؟] در: دویچه وله


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016