پنجشنبه 19 آذر 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

روزنامه اسرائیلی: لغو سخنرانی پاسدار قاسم سلیمانی، ابهامات پیرامون زنده بودنش را افزایش داد

140905143816.jpg

تایمز اسرائیل - سخنرانی فرمانده سپاه قدس که قرار بود در دانشگاه بهشتی تهران برگزار شود، به دلایل نامعلومی لغو شد.

سخنرانی پاسدار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران که قرار بود در تالار ابوریحان دانشگاه بهشتی تهران به مناسبت روز دانشجو برگزار شود، به دلایل نامعلومی لغو شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران که به گفته مقامات جمهوری اسلامی ایران «برای کمک به پیکار بشار اسد رئیس جمهوری سوریه برای عقب زدن شبه نظامیان شورشی که حلب را در محاصره گرفته اند، به آن کشور اعزام شده بود» به دلایل نامعلومی در سخنرانی حضور نیافت.

به گزارش خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه ایران، مسئول بسیج دانشجویی این دانشگاه در این باره گفته است: «تمامی هماهنگی‌های لازم برای حضور سردار سلیمانی در دانشگاه انجام شده بود اما ظاهرا کسانی نمی‌خواستند ایشان به دانشگاه بیایند و برنامه لغو شد».

این در حالی ست که پوسترهای این برنامه که عزت‌الله ضرغامی رئیس پیشین صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دیگر سخنران آن بود، از چند روز پیش پخش شده بود.

لازم به ذکر است که روز شنبه ۲۸ نوامبر خبرگزاری فرانسه به نقل از «شورای ملی مقاومت ایران»، وابسته به سازمان مجاهدین خلق گزارش داده بود که بنا بر اطلاعات به دست آمده از داخل سپاه پاسداران، سلیمانی در درگیری‌های حلب از ناحیه سر زخمی شده و حال جسمانی‌اش وخیم است.

سایت «الوقت» نیز ۳۰ نوامبر گذشته مصاحبه‌ای بدون عکس با قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران منتشر کرد که در آن به صورت مبهم از خبرهای منتشر شده، از زخمی شدن وی در سوریه سخن گفته بود، که البته هیچ تصویر جدیدی از قاسم سلیمانی منتشر نکرده و بخش عربی آن به انتشار عکسی آرشیوی از او اکتفا کرده بود.

لغو این مصاحبه در حالی صورت می‌گیرد که در هفته‌های اخیر خبرهایی از زخمی و کشته شدن قاسم سلیمانی در نبردهای سوریه منتشر شد و جز پیام کتبی وی که در آن آرزوی شهادت کرده و گفته بود « به همه یادآوری می کنیم که ما عاشقان شهادتیم و شهادت در راه فلسطین و در مسیر قدس، آرزویی برای هر مسلمان شریف است و بلکه آزادگان به این امر افتخار می کنند» و پس از آن خبر کشته شدن وی، اخبار دیگری از او منتشر نشده.

از سویی روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال نیز در گزارشی از تلاش دولت آمریکا برای راستی آزمایی گزارش های ضد و نقیض درباره مجروحیت و در برخی موارد مرگ قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در سوریه خبر داده بود.

مقامات آمریکایی می گویند دولت اوباما درباره ادعاهای اخیر مبنی بر مجروح شدن قاسم سلیمانی، متنفذ ترین ژنرال ایران در عملیات جاری در شهر حلب تحقیق می کند.

وال استریت جورنال می گوید «گروه های شورشی و یک گروه اوپوزیسیون ایران در روزهای اخیر مدعی شده اند ژنرال سلیمانی مجروح شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته». اما مقامات آمریکایی گفته اند «این ادعاها را جدی می گیرند و از نزدیک مراقب هستند تا ببینند آیا او در روزهای آینده در رسانه های دولتی ایران ظاهر خواهد شد یا نه».

همچنین به گفته یک مقام ارشد آمریکایی «جایگزینی سلیمانی بسیار دشوار خواهد بود، و هر صدمه جدی به او به عنوان عاملی که عملیات دولت سوریه را بشدت تضعیف خواهد کرد دیده می شود».

طی ماههای اخیر، دهها تن از فرماندهان و مقامات ارشد سپاه پاسداران و بسیج، در جنگ های داخلی سوریه و عراق کشته شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016