شنبه 26 شهریور 1384   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ستاره هاى فوتبال روى بيلبوردهاى تبليغاتى، ايران ورزشي

توجه ويژه شركت هاى اقتصادى به بازيكنان تيم ملى


ايران ورزشى _ اتوبان همت، تقاطع آفريقا. تابلوى بزرگى كه شب ها با روشن شدن پروژكتورها بيشتر خودنمايى مى كند. بلوز آبى پوشيده با همان موهاى بلند و بهم ريخته و يك ليوان آب ميوه در دست راست با چشم هاى خيره به آنهايى كه با اتومبيل هايشان مى آيند و رد مى شوند با نگاه سرد هميشگى و در كنار يكسرى لوازم خانگى ايستاده. روى زمينه سفيد بيلبورد با كلمات درشت نوشته شده: «KENWOOD جادوگر آشپزخانه»، تبليغى كه نمونه مشابه اش را البته در ابعاد كوچكتر مى توانيد چند قدم مانده به ورودى هتل استقلال ببينيد. تابلويى كه در آن توصيه شده: «در آشپزخانه خود جادوگر داشته باشيد» هر چند قبل از اين چهره هاى شناخته شده زيادى تصاويرشان را در اختيار شركت هاى معتبر تجارى قرار داده بودند اما تبليغ ناگهانى كريمى آن هم درست در شرايطى كه حضورش در بايرن سر و صداى زيادى به پا كرده بود توجه بيشترى را به خود جلب كرد. گمانه زنى هاى بسيار هم درباره مبلغ قرارداد او با اين شركت توليد لوازم خانگى مطرح شده بود كه البته اكثر آنها غلط از آب درآمد. اينكه كريمى به دليل شرايط ويژه اى كه در اين مقطع دارد، قطعاً مبلغ قابل توجهى براى نهايى كردن قرارداد دريافت كرده كاملاً اشتباه بود. نمايندگان KENWOOD در ايران هيچ صحبتى از رقم دريافتى كريمى نكردند ولى مسأله خيلى زود لو رفت. ۴۵ ميليون تومان براى يك سال. اين رقم قرارداد خريد جديد بايرن با اين شركت بود. مبلغى كه نزديكان كريمى هم آن را تأييد مى كنند. يك قرارداد باور نكردنى آن هم درباره بازيكنى مثل على كريمى. موضوعى كه خود كريمى خيلى دير بعد از نهايى كردن اش پشيمان شد، ولى راه ديگرى وجود نداشت. قرارداد او طورى تنظيم شده كه به صورت يكطرفه قابل فسخ نيست و كريمى تا يك سال در تهران نسبت به اين توافق نامه متعهد است.
اما مورد جالب توجه بعدى تبليغ على دايى است. آن هم يك تبليغ غيرمنتظره. بيلبورد تبيلغاتى كاپيتان تيم ملى را فعلاً مى توانيد در يكى از مراكز پر رفت و آمد شهر يعنى خيابان مولوى ببينيد. دايى روى يك موتور سيكلت نه چندان شناخته شده تكيه زده و با لبخندى كمرنگ به رهگذران نگاه مى كند: «پارس كوپال، بهترين انتخاب؛ موتور على دايى» اين جمله اى است كه روى بيلبورد تبليغاتى دايى نوشته شده. دايى قبل از اين هم در تيزر تبليغاتى يكى از شركت هاى توليد لوازم صوتى و تصويرى شركت كرده بود و همه مراحل هم به خوبى پيش مى رفت.
تيزر تبليغاتى دايى آماده پخش بود ولى در آخرين دقايق بنا بر دلايل نامعلومى موضوع به طور كلى منتفى شد. در حال حاضر هنوز رقم قرارداد او براى تبليغات جديدش مشخص نشده ولى قاعدتاً به نظر مى رسد اين مبلغ نبايد كمتر از ۱۰۰ ميليون باشد. دايى و كريمى در شرايطى به جمع تبليغات چى ها اضافه شدند كه قبل از اين چهره هاى ورزشى ديگرى هم روى بيلبوردها رفته بودند. احمدرضا عابدزاده اولين ورزشكارى بود كه تبليغات شركت موتورسازى تلاش با چهره او در سطح شهر پخش شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




عابدزاده كه بعد از سپرى كردن دوران بيمارى اش قرارداد بسته بود براى تبليغات يكساله حدود ۶۰ ميليون تومان از اين شركت گرفت. مهدى مهدوى كيا، حسين رضازاده و ابراهيم ميرزاپور هم نفرات بعدى بودند كه به ترتيب قراردادهايشان با شركت هاى آيوا، نفت بهران و اُجنرال در حال حاضر هم در سطح شهر به چشم مى خورد. مهدوى كيا با آيوايى ها به توافق يكساله ۷۰ ميليونى رسيد با اين شرط كه تبليغات او فقط در سطح ايران باشد. كيا جزو بازيكنانى است كه در بوندس ليگا هم قرارداد دارد. او با شركت NIKE قرارداد بسته و در مقاطع مختلف محصولات ورزشى اين شركت را تبليغ مى كند. در اين ميان بازيكنانى هم هستند كه تمايل فوق العاده زيادى براى حضور در آگهى هاى تبليغاتى در سطح شهر دارند. اين گروه كه معمولاً عكس هايشان روى جلد بعضى از روزنامه هاى ورزشى و هفته نامه ها هم به چشم مى خورد بيشتر در دو تيم بزرگ تهران يعنى پرسپوليس و استقلال حضور دارند. آنها هنوز نتوانسته اند به اين رؤيايشان واقعيت ببخشند و البته به نظر نمى رسد با حضور ستاره هاى بزرگ فعلى فرصتى در اختيار آنها گذاشته شود.





















Copyright: gooya.com 2016