پنجشنبه 6 اردیبهشت 1386   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرده از جنايتی هولناک برداشته شد، نسخه سقزی "بيجه"، شارنيوز

اعتراف می‌کنيم که در کار خود حرفه‌ای نيستيم و علاقه به شهرمان موجب می‌شود برخی خبرها را که حساسيت‌زا و تلخ‌اند در "شارنيوز" منعکس نکنيم. اذعان داريم که تلاش ما (هر جند ناشيانه) همه مصروف ارايه‌ی چهره‌ای مثبت از "سقز" است؛ و علاقه‌ی مفرط به اين شهر، ما را وا می‌دارد که چشم به روی برخی اتفاقات که در شهر می‌افتد ببنديم؛ مانند اوباشيگری‌ها، زد و خوردهايی که تقريبا هر چند مدت اتفاق می‌افتد و بعضا بسيار شديد است. شب‌های ناامن شهر که در تسخير گنگ‌های بی‌پروا قرار دارد و کسی هم کاری نمی‌کند. اين بار اما، رويدادی به وقوع پيوسته است که نميشود به راحتی از کنار آن گذشت. هر چند شنيدن اين خبر وجدان هر انسانی را به درد می‌آورد اما پرداختن به آن شايد افکار عمومی را جلب و موجب شود که از تکرار فجايعی از اين دست در آينده پيشگيری شود.

هفته‌ی گذشته خبری به تحريريه‌ی شارنيوز رسيد و از بدو وصول آن، تلاش ما برای تاييد آن از سوی منابع آگاه آغاز شد و سرانجام منابع نزديک به "شارنيوز" در نيروی انتظامی و قوه‌ی قضائيه اطلاعاتی در اين مورد در اختيار ما قرار دادند که کليات خبر را در پی خواهيم آورد و کوشش خواهيم کرد راجع به جزئيات آن با هماهنگی مسئولان ذی‌ربط در آينده اطلاع رسانی کنيم.

"محمد-ی" از اوباش سابقه‌دار سقز در حالی‌که به وسيله‌ی گلوله زخمی شده بود به بيمارستان مراجعه کرده و توسط ماموران دستگير شد. با دستگيری اين مجرم سابقه‌دار پرده از جرايم متعدد وی برداشته شد. "محمد-ی" با تشکيل باندی ۵ يا ۶ نفره در شهر اقدام به اغفال پسران نوجوان نموده با کشاندن آنان به منزل خود از طرق مختلف و با استفاده از اسپری آنها را بيهوش ،و به آنها تجاوز کرده بود و با فيلمبرداری از آنان اقدام به اخاذی از آنان می‌نمودند.طعمه های اين باند نيز به دليل حفظ آبرو در برابر خواستهای وی تمکين می کردند.

"شاهين" يکی از کسانی که توسط باند "محمد-ی" مورد تعرض قرار گرفته بود با سردسته‌ی باند طرح دوستی ريخته و پس از مدت زمانی با تهيه‌ی يک قبضه اسلحه‌ی کمری شبی به همراه ۴ تن ديگر با وی قرار ملاقات می‌گذارد و پس از حاضر شدن "محمد-ی" با شليک ۲ تير که يکی به دست و ديگری به پای وی اصابت و وی را مجروح می‌کند.

"محمد-ی" موفق به فرار می‌شود و بعد از چند روز با عفونت زخم‌ها مجبور به مراجعه به بيمارستان شده و به اين ترتيب در دام ماموران گرفتار می شود که در تحقيقات اوليه وی به ارتکاب جرايم گوناگون اعتراف می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی جدای از تجاوز، در پرونده‌ی خود سابقه‌ی زورگيری، سرقت و ... را نيز دارد.

چگونگی انتخاب طعمه و تعداد آنها بر ما روشن نيست اما اطلاعات به دست آمده از منابع خبری با وجود تعدد موارد اعترافی،جز چند نفر معدود، ديگر قربانيان به خاطر حفظ آبرو حاضر به شکايت از وی نشده‌اند.

"شارنيوز" آمادگی خود را در جهت بازتاب نظرات و مقالات روانشناسان،جامعه شناسان و نيز ساير صاحب نظران درباره‌ی اين موضوع اعلام ميدارد.





















Copyright: gooya.com 2016