دوشنبه 30 اردیبهشت 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۵ ميليون نفر دارای بيش از يک دفترچه بيمه، ۶ ميليون نفر فاقد هرگونه بيمه، ايسنا

معاون‌ توسعه مديريت‌ و امور مجلس وزارت رفاه و تامين اجتماعی و مدير‌ پروژه بانک اطلاعات ايرانيان، درباره برنامه‌ها و دستاوردهای بانک اطلاعات ايرانيان گفت: سوابق بيمه‌ای، حمايتی و بازنشستگی حدود ۶۴ ميليون ايرانی در بانک اطلاعات ايرانيان تجميع و مشخص شد، پنج ميليون نفر در کشور بيش از يک دفترچه بيمه درمانی دارند.

به گزارش سرويس «اجتماعی» ايسنا، مهندس نادعلی الفت‌پور افزود: پروژه بانک اطلاعات ايرانيان در مسير تحقق عدالت اجتماعی به عنوان يکی از محورهای حرکت دولت نهم در رفع محروميت اقشار آسيب‌پذير با هدفمند کردن يارانه‌ها و شناسايی اين قشر در دو فاز اجرايی از تيرماه ۱۳۸۶ آغاز شد که در فاز نخست، با تکميل اطلاعات بيمه‌ای و حمايتی حدودا ۶۴ ميليون نفر در پايگاه با موفقيت در موعد مقرر به پايان رسيد.

مدير پروژه بانک اطلاعات ايرانيان درباره دستاوردها و نتايج اين پايگاه ادامه داد: استخراج همپوشانی ‌حوزه‌های بيمه‌ای، حمايتی و امدادی، پايش و پيمايش شاخص‌های رفاه اجتماعی، مديريت و ساماندهی منابع و مصارف حوزه رفاه و تامين اجتماعی، ايجاد بستر اطلاعاتی مناسب جهت هدفمند کردن يارانه‌ها، ارائه تحليل‌های آماری دقيق جهت برنامه‌ريزی کلان کشور، بسترسازی مناسب برای فراگيری جامعيت و کفايت خدمات حوزه رفاه و تامين اجتماعی، نيازمنديابی فعال و پويا، پيشگيری از ايجاد همپوشانی حوزه‌های بيمه‌ای و حمايتی، اولويت‌يابی صحيح بر اساس نياز و اضطرار اقشار و افراد نيازمند، ارائه خدمات الکترونيک، تعيين آمار تعداد افراد فاقد پوشش بيمه‌های درمانی، اجتماعی و استخراج وضعيت اشتغال و بيکاری افراد جامعه از دستاوردها و نتايج مهم اين پايگاه است.

وی اظهار کرد: امر صحت‌سنجی و شناسايی اطلاعات هويتی افراد با محوريت کد ملی و همکاری نزديک و صميمانه سازمان ثبت احوال کشور صورت گرفت.


اطلاعات حدود۹۰ درصد جميعت کل کشور در بانک اطلاعات ايرانيان ثبت شده است


در فاز دوم پايگاه، اطلاعات مشمولان ساير صندوق‌های حوزه‌های بيمه‌ای، حمايتی و امدادی ‌تا پايان‌ تيرماه سال‌جاری شناسايی و ثبت می‌شود

الفت‌پور خاطرنشان کرد: در فاز دوم پروژه، برنامه‌ريزی جهت اتصال به ساير پايگاه‌های اطلاعاتی کشور به منظور شناخت جامع از اقشار کم درآمد، وضعيت آموزش، اشتغال، بيکاری، دارو، درمان و غيره صورت گرفته است.

معاون وزير رفاه و تامين اجتماعی در ادامه بيان کرد: در فاز اول تشکيل بانک اطلاعات ايرانيان و ورود اطلاعات به آن، اطلاعات هويتی، بيمه‌ای، حمايتی و بازنشستگی شش صندوق، سازمان و نهاد از جمله تامين اجتماعی، خدمات درمانی، بازنشستگی و بيمه اجتماعی روستاييان و عشاير، کميته امدادامام خمينی(ره) و بهزيستی، حدود ۶۴ ميليون نفر ثبت شده است.

الفت‌پور با بيان اين که اطلاعات ثبت شده افراد در اين بانک حدود۹۰ درصد جميعت کل کشور را شامل می‌شود، خاطر نشان کرد: در فاز دوم پايگاه، جمع‌آوری اطلاعات مشمولان ديگر صندوق‌های حوزه‌های بيمه‌ای، حمايتی و امدادی‌تا پايان‌ تيرماه سال‌جاری شناسايی و ثبت می‌شود.

معاون توسعه مديريت و امور مجلس وزارت رفاه و تامين اجتماعی افزود: با تکميل شدن فاز اول، امکان محاسبه

شاخص‌هايی از جمله شناسايی نيازمندان اقتصادی و اجتماعی، رفع همپوشانی‌ها و هدفمند کردن يارانه‌ها مقدور خواهد شد.


حدودا شش ميليون نفر از جمعيت کشور تحت پوشش هيچ بيمه‌ای نيستند


بانک اطلاعات ايرانيان، مرجع و منبع جامع آماری‌ در برنامه‌ريزی‌ها و سياستگذاری‌های کلان کشور در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و رفاه خواهد بود

وی در پاسخ به اين سوال که با ثبت اين اطلاعات و آمار آيا ارقام دقيقی از آمار افرادی که تحت پوشش هيچ بيمه‌ای نيستند به دست آمده است؟ بيان کرد: با مقايسه اطلاعات بيمه شدگان در بانک اطلاعات ايرانيان و آمار جمعيتی کشور مشخص شد؛ تعدادی افرادی که تحت پوشش هيچ بيمه‌ای نيستند حدودا شش ميليون نفر است.

به گزارش ايسنا، وزير رفاه در روز افتتاح فاز اول بانک اطلاعات ايرانيان تعداد افرادی که تحت پوشش هيچ‌يک از بيمه‌های درمانی قرار ندارند را ۹ ميليون نفر اعلام کرده بود.

به گفته الفت‌پور، با تکميل شدن بانک اطلاعات ايرانيان، اين بانک مرجع و منبع جامع آماری‌ در برنامه‌ريزی‌ها و سياستگذاری‌های کلان کشور در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و رفاه خواهد بود، چرا که خروجی‌های اين بانک در پيشبرد تحقق اهداف و احکام سند چشم‌انداز مثمر ثمر است؛ زيرا به وزارت رفاه و تامين اجتماعی و همچنين دولت و مجلس شورای اسلامی در تحکيم و اثربخشی طرح‌ها و تحولات اقتصادی در معيشت و نيازهای مردم به ويژه اقشار محروم و نيازمند با دادن اطلاعات و آمار ثبتی دقيق کمک شايانی خواهد کرد و باعث می‌شود، تا نظام تصميم‌گيری بر اساس اطلاعات و آمار حاصل از پايگاه مزبور، ‌گروه‌های هدف‌ را شناسايی ‌و برای‌آنان ‌سياست‌های ‌پيشگيرانه، صيانتی ‌و ‌جبرانی ‌طراحی ‌و اجرا‌ کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی در پايان خاطر نشان کرد: در حال حاضر يکی از اهداف در دست اقدام وزارت رفاه و تامين اجتماعی تعيين شاخص‌های حوزه رفاه و تامين اجتماعی کشور است که به دنبال کامل کردن اطلاعات اين پايگاه، مطالعاتی برای فرموله کردن شاخص‌های مذکور در ‌بانک اطلاعات صورت گرفته که پس از تکميل اعلام خواهد شد.





















Copyright: gooya.com 2016