سه شنبه 26 شهریور 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

‌عرضه سیگار تا 100 متری مدارس ممنوع!، شبكه خبر

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از ممنوع شدن عرضه سیگار تا 100 متری مدارس کشور خبر داد.

به گزارش شبكه خبر، کامران باقری لنکرانی، در حاشیه افتتاح بخش مسمومیت بیمارستان بهارلو در جمع خبرنگاران افزود: ممنوعیت عرضه سیگار تا 100 متری مدارس، بر اساس مصوّب اخیر "آئین ‌نامه قانون جامع دخانیات" برای پیشگیری از مصرف سیگار در بین دانش آموزان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




باقری لنکرانی تاکید کرد: تمام تلاش این است که از این طریق، از گسترش مصرف دخانیات در بین دانش آموزان جلوگیری به عمل آید.

وزیر بهداشت، همچنین به برنامه معاینه و سنجش سلامت کلاس اولی ها اشاره کرد و گفت: کلاس اولی های امسال، با کیفیت بالاتری در مقایسه با سال های قبل، مورد معاینه و سنجش سلامت قرار می گیرند.

لنكرانی گفت: مشکل آن دسته از دانش آموزان معاینه شده که به مراکز مختلف ارجاع شده اند، بیشتر به عللی همچون ناراحتی های چشمی، شنوایی و اسکلتی در ستون فقرات بوده است.

وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه مشکلات این قبیل دانش آموزان، به موقع شناسایی شده و آنان تحت درمان قرار گرفته اند.

لنكرانی، همچنین از آماده باش بودن اورژانس کشور از هفته اول مهر خبر داد و گفت: این موضوع از برنامه هایی است که برای افزایش فعالیت اورژانس های پیش بیمارستانی در شهرها برای رسیدگی به موقع به حوادثی که ممکن است در مسیر جا به جایی دانش آموزان رخ دهد، در نظر گرفته شده است.

وزیر بهداشت، همچنین به گنجاندن مطالب آموزشی درباره مسائل بهداشتی در کتاب های درسی اشاره کرد و گفت:‌ این موضوع به منظور افزایش آگاهی جامعه، از جمله دانش آموزان است و همکاری های بلندمدت بین "وزارت بهداشت" و "وزارت آموزش و پرورش" را می طلبد.





















Copyright: gooya.com 2016