چهارشنبه 17 مهر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روزانه ۸ تا ۱۰ کودک بر اثر تصادفات رانندگی در کشور کشته می‌شوند، ايسنا

- کودکان نبايد از صندلی جلوی خودرو استفاده کنند


مدير عامل ستاد مرکزی معاينه فنی خودروهای تهران گفت: روزانه ۸ تا ۱۰ کودک بر اثر تصادفات رانندگی که بخش قابل توجهی از آن به ناايمنی و نقايص فنی خودروها بر می‌گردد، در کشورمان کشته می‌شوند.

به گزارش سرويس «شهری» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، مهندس وحيد نوروزی همزمان با ۱۷ مهر «روز جهانی کودک» افزود: هر سال حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از کودکان کشورمان در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی اظهار کرد: بر اساس استانداردهای جهانی، کودکان تحت هيچ شرايطی نبايد از صندلی جلوی خودرو استفاده کنند.

وی با تاکيد بر اينکه کودکان در مقابل سوانح رانندگی بسيار آسيب‌پذيرند، اضافه کرد: اين آسيب‌پذيری به ويژه برای کودکانی که در صندلی جلوی خودرو می‌نشينند به ميزان بسيار بالايی افزايش پيدا می کند.

مدير عامل ستاد مرکزی معاينه فنی خودروهای تهران با بيان اينکه اصولا کمربند ايمنی برای بزرگسالان طراحی شده، تصريح کرد: زمانی کودکان می‌توانند بدون استفاده از صندلی کمکی از کمربند ايمنی استفاده کنند که حداقل پاهای آن‌ها از لبه صندلی عبور نمايند.

نوروزی استفاده از صندلی کودک و صندلی کمکی را برای کودکان به عنوان سرنشين خودرو توصيه کرد و يادآور شد: کودکان از بدو تولد تا چهار سالگی صندولی کودک و از چهار تا هشت سالگی صندلی کمکی در خودرو استفاده کنند.

وی در پايان اظهارات خود استفاده از کمربند ايمنی از هشت سالگی به بعد را مورد تاکيد قرار داد و گفت: در مراکز معاينه فنی وجود کمربند ايمنی و بررسی عملکرد آن از مهم‌ترين مولفه‌هايی است که به منظور حفظ عموم شهروندان از جمله کودکان با جديت و دقت مورد توجه قرار می‌گيرد.





















Copyright: gooya.com 2016