جمعه 10 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برندگان هفتمين جايزه ادبی صادق هدايت ۲۸ بهمن ماه معرفی می‌‏شوند، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران

در حالی‌‏که هنوز مکان مشخصی برای برگزاری مراسم هفتمين دوره مسابقه بين‌‏الملی داستانويسی‌‏ صادق هدايت تعيين نشده است،۲۸ بهمن ماه داستان‌‏های برتر اين مسابقه معرفی می‌‏شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




جهانگير هدايت برادرزاده صادق هدايت و برگزارگننده مسابقه بين‌‏الملی داستانويسی‌‏ صادق هدايت با بيان اينکه هنوز مکان مشخصی برای برگزاری اين مراسم وجود ندارد به خبرنگار "ايلنا" گفت:از سال ۸۱تا ۸۵ جايزه ادبی هدايت در خانه هنرمندان ايران برگزار می‌‏شد اما با تغيير مديريت اين مجموعه در سال ۸۶، ناچار به برگزاری آن در منزل شخصی خود شدم.
وی با انتقاد از نحوه مديريت برنامه‌‏های فرهنگی خاطر نشان کرد:مديريت به صورت منطقی و اصولی وجود ندارد،خانه هنرمندان برای عدم برگزاری اين مراسم دليل منطقی نياورد و درحالی که مدتها قبل برگزاری اين مراسم را به آنها اطلاع داده بوديم ،اعلام کردند که برنامه‌‏های ديگری دارند و قادر به برگزاری اين برنامه نيستند.
جهانگير هدايت ميدان صادق هدايت را به عنوان مکان احتمالی برگزاری هفتمين دوره جايزه داستان نويسی هدايت معرفی‌‏کرد و گفت:بايد مکان مناسبی در شان صادق هدايت پيدا کنيم در حال حاضر در حال رايزنی با مراکز فرهنگی هستيم اما در صورت مساعد بودن هوا اين برنامه در ميدان صادق هدايت واقع در خيابان دروس برگزار می شود.
وی خاطر نشان کرد:تاکنون ۵۵۰ داستان‌‏کوتاه از ايران،افغانستان،تاجيکستان و ايرانيان مقيم خارج از کشور به دستمان رسيده که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
هدايت درباره دليل اين کاهش گفت: شايد مشکلات مردم و درگير شدن آنها با مسائل اقتصادی مانع پرداختن آنها به داستانويسی باشد اگرچه شرکت داستانويسان جوان در اين مسابقه بسيار چشم‌‏گير بوده است.
وی آذر و دی ماه را به زمان شروع داوری آثار اعلام کرد و افزود: تيم داوری متشکل از سه نفر خواهد بودکه هريک از آنها به صورت جداگانه نظر خود را درباره آثار می‌‏دهند سپس در جلسه نهايی داوران آثار برگزيده بررسی می‌‏شود و برندگان همزمان با صد و ششمين سالگرد تولد صادق هدايت معرفی می‌‏شوند.
برادرزاده صادق هدايت درباره معيارهای انتخاب آثار برتر اظهار داشت:در انتخاب آثار هيچ محدوديتی وجود ندارد،هدف اصلی ما داستان نويسی به معنای واقعی است.





















Copyright: gooya.com 2016