چهارشنبه 15 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چهار روز تا افتتاح پرديس سينمايی پارک ملت، ايسنا

مديرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران:
پرديس سينمايی ملت و سينما آزادی مشکل پارکينگ نخواهد داشت

مدير عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران گفت: پرديس سينمايی ملت و سينمايی آزادی مشکل پارکينگ نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار«شهری» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، علی اکبر تشکری‌نيا عصر ديروز در جريان بازديد خبرنگاران از مراحل نهايی آماده‌سازی پرديس سينمايی پارک ملت، افزود: هزينه نهايی اين پروژه هنوز مشخص نيست، اما پيش‌بينی می‌شود حدود ۱۵ ميليارد تومان هزينه در برداشته باشد.

وی همچنين در مورد تامين فضای پارکينگ مورد نياز برای اين مجموعه، توضيح داد: همزمان با اجرای پرديس پارک ملت، پروژه احداث پارکينگ نيز طراحی شده بود که بايد همزمان با تکميل اين پروژه پايان می‌يافت، اما با پروژه تونل نيايش به صدر تلاقی و تداخل مسير پيدا کرد و متوقف شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




مدير عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران تصريح کرد: پارکينگ طبقاتی ديگری را در زيرزمين و در کنار ساختمان پرديس سينمايی در نظر گرفته‌ايم که ظرف يک سال آينده آماده می‌شود و تا آن زمان، فضای پارکينگ فعلی، تقاضای اوليه را جوابگو خواهد بود، در عين حال با برنامه‌ريزی در زمان اکران سالن‌های مختلف، زمان رفت و برگشت مراجعان را متفاوت در نظر می گيريم که هميشه فضای خالی وجود داشته باشد.

وی در مور مشکل پارکينگ سينما آزادی نيز، اظهار کرد: اختلاف با بانک ملت برای پارکينگ سينما آزادی داشته‌ايم که البته قول داده‌اند ظرف يک ماه آينده حل شود. ملک مربوط به محل پارگينگ متعلق به شهرداری است، اما سرقفلی آن متعلق به بانک ملت است.

تشکری‌نيا با تاکيد بر اين که پروژه‌های سينمايی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران مطالعات ترافيکی لازم را دارد، افزود: تعداد پارکينگ مورد نياز برای پرديس سينمايی ملت بين ۳۰۰ تا ۳۵۰ محل برای پارکينگ خودرو بوده، اما فضای پيش‌بينی شده برای يک‌هزار پارکينگ خودرو است تا به اين ترتيب مشکل ترافيک محدوده نيايش هم برطرف شود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اولويت پروژه‌های اين شرکت در شمال و جنوب تهران، تاکيد کرد: سرانه فضای فرهنگی در شهر تهران در مجموع پايين است ولی در عين حال بيشتر پروژه‌های شرکت در مناطق جنوب تهران اجرا شده و يا در حال اجراست.

مدير عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران خاطر نشان کرد: اولين مجموعه افتتاح شده شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در منطقه ۱۸ با چهار سالن سينما بود که از نظر امکانات و تجهيزات هيچ تفاوتی با پرديس ملت ندارد. همچنين مجتمع‌های ديگری در منطقه ۱۱، ۱۹، ۲۰ و ۲۲ آماده تحويل مردم شده است و برخی نيز تا اوايل سال آينده آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی يادآورشد: سرانه فرهنگی و مذهبی در بسياری از نقاط شمال تهران هم بسيار کم و در حد صفر است و به عنوان مثال در منطقه دو در حال ساخت ۱۰ مسجد همزمان هستيم و همه اين اقدامات بر اساس طرح جامع توسعه فضاهای فرهنگی صورت می‌گيرد.

تشکری‌نيا اضافه کرد: اگر همه نيازهای ساخت و و ساز را در حوزه فرهنگ متوقف کنيم با توجه به فضاهای و سرانه‌های فعلی فرهنگی و روش‌های معمول برای ساخت ۳۰ سال طول می‌کشد که نيازهای امروز شهر آماده شود.

وی اظهار کرد: تهران به حداقل ۴۰۰ سينمای فعال نياز دارد در حالی که در حال حاضر حتی ۱۰۰ سينمای فعال هم نداريم.

مدير عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران، در پاسخ به سوالی در مورد محقق نشدن مصوبه شورای شهر تهران در مورد فعال شدن بخش خصوصی در ساخت و فعاليت مجتمع‌های سينمايی، ادامه داد: آستانه سود برای ورود بخش خصوصی بسيار مهم است و بخش خصوصی که تمايل ورود به اين بخش را داشت، پس از گرفتن مجوزهای لازم تغيير نظر داد و به سمت ساخت ملک تجاری يا مسکونی رفت، چرا که منفعت بيشتری داشت.

وی خاطر نشان کرد: متراژ سينما و اجاره رايگان برای جبران هزينه‌ها برای بخش خصوصی مورد توجه است که می‌تواند آن‌ها را ترغيب به همکاری کند.

تشکری‌نيا اعلام کرد: شورای شهر تهران در حال بازنگری در مورد اين مصوبه است تا بخش خصوصی که تمايل به ساخت فضای فرهنگی دارد و مجوز را هم اخذ می‌کند، امکان تغيير کاربری نداشته باشد.

وی توضيح داد: به جز بخش اکران فيلم، ساير بخش‌های پرديس سينمای ملت در اختيار بخش خصوصی است، اما مديريت کل مجموعه در اختيار شهرداری تهران است، به طوری که پس از مشخص شدن مدير برای مجموعه، تصميم‌گيری در مورد بخش‌های مختلف بر عهده مدير مجموعه خواهد بود.

مدير عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران، همچنين در پاسخ به سوالی در مورد به کارگيری مجدد مدير سينما آزادی در همان سينما، پس از برکناری وی در جريان ايرادات ايجاد شده در برگزاری مراسم افتتاحيه، اضافه کرد: سيستم‌های الکترونيکی ايرادات خاصی دارند که گاهی قابل انتظار نيست و شهردار تهران پس از توضيح کارشناسی در مورد ايراد در سيستم نمايشی، صوتی و تصويری قانع شد و از مدير سينما آزادی خواست تا مجددا مشغول به کار شود.

وی بيان کرد: سيستم اصلی برای برگزاری مراسم آورده نشده بود و در آخرين لحظات قرار شد از سيستم موجود استفاده شود، سيستم قطع برق در ملت و آزادی اضطراری است و حداکثر چهار ثانيه پس از قطع برق مجددا وصل خواهد شد. در شب افتتاح هم برق قطع شد، اما هيچ کسی متوجه آن نشد!

تشکری‌نيا اظهار کرد: متاسفانه در شب افتتاح، برق سه فاز در يک لحظه دو فاز شد و در اين حالت روشنايی تغيير نمی‌کند، اما در سيستم اختلال ايجاد می‌شود،‌ البته می‌توانستند بلافاصله فيلم را شروع کنند تا مشکلی پيش نيايد، اما متاسفانه قطع برق زمان زيادی به طول انجاميد.

وی عنوان کرد: شهردار تهران که در مراسم حضور داشت از اين وضعيت ناراحت شد و گفت که اين سيستم با اين ميزان پيشرفتگی و هزينه نبايد مشکل پيدا کند و دستور برکناری مدير را داد، اما دو هفته بعد، گزارش فنی را برای وی ارسال کرديم و وی با تاکيد بر جلوگيری از تکرار مجدد، دستور ادامه کار مدير سينما آزادی را داد.

به گزارش ايسنا، پرديس سينمايی پارک ملت که قرار است يکشنبه هفته آينده شروع به کار کند در مساحتی بالغ بر شش هزار مترمربع و در منتهی اليه جنوب غربی پارک ملت احداث شده، اين مجموعه دارای چهار سالن سينمايی مجزا به ظرفيت ۲۸۰ نفر، يک سينما تک (سينمای ويژه) به ظرفيت ۳۰ نفر و فضاهای نمايشگاهی، رستوران، کافی شاپ و فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی است و در ساعات اوج جمعيت حدود دو هزار و ۲۰۰ نفر را در خود جای می‌دهد.

همچنين کليه امکانات درون سالن‌های سينماها خوداطفا و ضدحريق هستند.





















Copyright: gooya.com 2016