چهارشنبه 9 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هیلاری سوانک برنده اسکار به تهران می‌آید، سینمای ما

روز گذشته خبری اعلام شد مبنی بر اینکه هیلاری سوانک، بازیگر آمریکایی برنده دو جایزه اسکار، قرار است به دعوت فدراسیون ورزش‌های رزمی ایران برای برگزاری یک کلاس فنی در چند روز آینده به ایران بیاید و گویا ارنست پست، قهرمان رشته کیک بوکسینگ نیز در این سفر او را همراهی می‌کند. ظاهرا قرار بوده سوانک روز دوشنبه 7 بهمن به همراه یک هیئت ورزشی به ایران بیاید که سفر او به تعویق افتاده و به چند روز آینده موکول شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




احتمالا تماشای مشت‌زنی او در فیلم «دختر میلیون دلاری» (2004) کلینت ایستوود بوده که جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را نصیب او کرد؛ ولی این بازیگر واقعا ورزشکار هم هست.هیلاری آن سوانک متولد 1974 در ایالت واشنگتن ایالت متحده آمریکاست. یک تهیه‌کننده تئاتر به نام سوزی ساچز او را در زمان کودکی کشف کرد و به کلاس آموزش بازیگری فرستاد. در سن 9 سالگی برای اولین بار در نمایش «کتاب جنگل» در نقش «موگلی» روی صحنه رفت.

در نوجوانی وارد مسابقات قهرمانی المپیک نوجوانان واشنگتن در رشته شنا شد و رتبه پنجم رشته ژیمناستیک آن ایالت را نیز کسب کرد. در سال 1992 نقشی در سریال «بافی کشنده خون‌آشام‌ها» بازی کرد و دو سال بعد در فیلم «کاراته کید بعدی»‌از مهارت‌های ورزشی خود استفاده کرد. در سال 1999 برای «پسرها گریه نمی‌کنند» جایزه اسکار و گلدن گلوب را کسب کرد و این موفقیت برای او در سال 2005 با «دختر میلیون دلاری» تکرار شد که علاوه بر آن دو جایزه، جایزه اتحادیه بازیگران آمریکا را هم نصیب او کرد.





















Copyright: gooya.com 2016