جمعه 17 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

كاهش تعطيلات رسمی كشور، فارس

عضو هيئت رئيس مجلس شوراي اسلامي از حذف پنج يا شش روز از تعطيلات كشور در آينده‌اي نزديك خبر داد.

محمدرضا ميرتاج‌الديني امشب در حاشيه ديدار نمايندگان روحاني مجلس شوراي اسلامي با مراجع عظام تقليد، در گفتگو با خبرنگاران تصريح كرد: يكي از مسائلي كه در مجلس هفتم مطرح شد و در مجلس هشتم نيز بررسي آن ادامه يافت، مسئله كاهش تعطيلات كشور است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي افزود: تعطيلات رسمي در كشور ما نسبت به ديگر كشورها بسيار زياد است و مجلس با بررسي اين طرح به دنبال كاهش تعطيلات غيرضروري در كشور است.
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي بيان داشت: قطعا در بررسي طرح كاهش تعطيلات، تعطيلي روزهايي كه عنوان نمادي از اسلام شناخته مي‌شوند، همانند عيد غدير، قربان و يا روزهايي كه مراسم‌هاي ملي در آن برگزار مي‌شود، حذف نخواهد شد.

وي ادامه داد: روزهايي از تعطيلات وجود دارد كه نه نماد تشيع است و توجه خاصي به آن مي‌شود و از اين روزها استفاده مطلوبي نمي‌شود كه بايد تعطيلي چنين روزهايي حذف شود.

تاج‌الديني اضافه كرد: در گذشته در حوزه‌هاي علميه و بازارها مرسوم بوده است كه روزهاي ولادت ائمه اطهار تعطيل نشده و مردم در اين روزها به كسب و كار خود مي‌پردازند.

وي گفت: امام خميني (ره) نيز 15 خرداد را تعطيل نكردند و فقط اعلام داشتند كه اين روز، روز عزاي ملي است و حتي در 29 اسفند نيز كه روز ملي شدن صنعت نفت ناميده شده است، مردم بايد به كار و كوشش بپردازند.

عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: در مجلس در حال بررسي اين موضوع هستيم و با پايان يافتن اين بررسي‌ها پنج يا شش روز از تعطيلات رسمي كشور حذف مي‌شود.





















Copyright: gooya.com 2016