شنبه 29 تیر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امسال ذخيره آب پشت سدهای ایران 46 درصد كاهش يافت، ايسنا

مديرعامل سازمان مديريت منابع آب ايران مجموع آب ذخيره شده پشت سدها را ‌٤/١٢ ميليارد متر مكعب اعلام كرد و گفت:‌ اين رقم در مقايسه با سال گذشته ‌٤٦ درصد كاهش نشان مي‌دهد.

به گزارش ايسنا، ستار محمودي در مراسم توديع و معارفه مديرعامل آب منطقه‌اي استان كرمانشاه اظهار كرد:‌ تا ‌٢١ تير امسال ميانگين بارندگي كشور‌١٣٠ ميليمتر است كه نسبت به سال گذشته ‌٥٢ درصد و نسبت به دوره آماري ‌٤٠ ساله ‌٤٥ درصد كاهش دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




محمودي ادامه داد:‌ امسال يكي از معدود سال‌هايي بود كه دولت به موقع اقداماتي را آغاز كرد و به محض اين كه آستانه خشكسالي را تشخيص داد برنامه‌هايي را تنظيم و اجرا و بهره برداران بخش مختلف اطلاع رساني انجام داد.

مشاور وزير نيرو افرود:‌ دولت در برنامه‌هايش تامين آب شرب را در اولويت قرار داده است.

محمودي در ادامه استان كرمانشاه را به عنوان يكي از استان‌هاي خوب كشور به لحاظ ميزان بارش نام برد و گفت:‌ كرمانشاه با ميانگين ‌٤٩٠ ميلي متر بارندگي سالانه و حدود ‌٨/٤ ميليارد متر مكعب منابع آب تجديد شونده ‌اين ظرفيت را دارد كه سرمايه‌گذاري بيشتري در بخش آب در آن شود.

وي گفت:‌ هم اكنون چهار سد مخزني با ظرفيت‌٢٢٠ ميليون متر مكعب در استان کرمانشاه در حال اجراست و پنج سد نيز با ظرفيت‌٣٥٠ ميليمتر در دست مطالعه است علاوه بر آن سدهاي ديگري نيز در حال آماده شدن است.





















Copyright: gooya.com 2016