سه شنبه 21 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رضا ناجی به خاطر بازی در "آواز گنجشک‌ها" بهترين بازيگر جوايز آسيا پاسيفيک شد، مهر

رضا ناجی برای بازی در فيلم سينمايی "آواز گنجشک‌ها" به کارگردانی مجيد مجيدی جايزه بهترين بازيگر مرد دومين دوره جوايز اسکرين آسيا پاسيفيک را از آن خود کرد که برندگان آن دقايقی پيش اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکرين ديلی اعلام کرد ناجی برای دريافت جايزه بهترين بازيگر مرد با عليرضا آقاخانی ديگر بازيگر ايرانی برای "تنها دو بار زندگی می‌کنيم"، کيم يون ـ سوک از کره جنوبی، سايمن يام از هنگ کنگ و راجات کاپور از هند رقابت داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




ناجی فوريه امسال برای بازی در "آوار گنجشک‌ها" جايزه خرس نقره‌ای بهترين بازيگر جشنواره برلين را برد و اين فيلم به نمايندگی از سينمای ايران به بخش بهترين فيلم غير انگليسی‌زبان هشتاد و يکمين دوره جوايز اسکار معرفی شده است.

او در اين فيلم نقش کريم کارگر مزرعه شترمرغ را بازی می کند که به دلايلی اخراج می‌شود و برای يافتن کاری ديگر به تهران می‌رود، اما در اين کلانشهر با مسائلی عجيب و غريب مواجه می‌شود.

جايزه بهترين فيلم جوايز آسيا پاسيفيک امسال به "تولپان" نخستين تجربه کارگردانی سرگئی دوورتسوی رسيد که توليد مشترک قزاقستان، روسيه، سوئيس، لهستان و آلمان است.

اين فيلم اولين بار در جشنواره کن به نمايش درآمد و جايزه اصلی بخش نوعی نگاه را برد و اخيرا جايزه بزرگ ساکورا و جايزه بهترين کارگردان جشنواره توکيو را گرفت، ضمن اينکه نماينده قزاقستان در اسکار بهترين فيلم غير انگليسی‌زبان است.

اولين تجربه کارگردانی دوورتسوی داستان پسری جوان است که بعد از به پايان رساندن خدمت سربازی خود در نيروی دريايی به خانه خود در استپ قزاق باز می‌گردد، با اين اميد که ازدواج کند و يک چوپان باشد.

"تينار" به تهيه‌کنندگی مهدی منيری در بخش بهترين مستند بلند نامرد دريافت جايزه بود و جايزه يونسکو برای مشارکت موثر در حفظ و اشاعه تنوع فرهنگی از طريق فيلم را دريافت کرد. بهنام بهزادی با فيلمنامه "تنها دو بار زندگی می‌کنيم" ديگر نماينده ايران در دومين جوايز آسيا پاسيفيک بود.

جوايز سينمايی اسکرين آسيا پاسيفيک را دولت کوئينزلند استراليا با حمايت سی ان ان اينترنشنال، يونسکو و فدراسيون بين‌المللی اتحاديه تهيه‌کنندگان فيلم (فياپف) به برترين‌های سينمای آسيا پاسيفيک اعطا می‌کند و بروس برسفورد فيلمساز استراليايی رئيس هيئت داوران دومين دوره بود.





















Copyright: gooya.com 2016