سه شنبه 29 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بچه‌های زاغه‌نشین اجازه شرکت در مراسم اسکار را ندارند، خبر آنلاین

ساسان گلفر

والدین اظهرالدین محمد اسماعیل و روبینا علی، دو کودک 9 ساله‌ای که در فیلم «میلیونر زاغه‌نشین» نقش خردسالی سلیم و لاتیکا را بر عهده دارند، از حضور آنها در مراسم اسکار جلوگیری کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گفته کریستین کالسن، تهیه‌کننده «میلیونر زاغه‌نشین» موفقیت غیرمنتظره این فیلم باعث شده است تا نقشه او و دنی بویل کارگردان برای بهره‌مند ساختن این کودکان بازیگر از یک سفر طولانی و لذتبخش و سودمند به لس آنجلس نقش بر آب شود و یک رشته درگیری‌های حقوقی با پدر و مادر آنها بر سر پول به وجود آید. پدر و مادر این کودکان که ساکن زاغه‌های ساخته شده از قطعات پلاستیک در کنار ریل راه‌آهن محله باندرا در بمبئی هستند، به جای سفر هوایی به لس آنجلس از تهیه‌کننده تقاضای پول کرده‌اند. این کودکان تا پیش از بازی در فیلم نتوانسته‌اند به مدرسه بروند، پدر اظهرالدین مبتلا به سل است و پدر روبینا از زمانی که پایش شکسته بیکار و زمین‌گیر است. تهیه‌کنندگان اعلام کرده‌اند که به این کودکان برای 30 روز فیلم‌برداری دستمزد کامل یکی از کارکنان ارشد استودیو در بریتانیا را پرداخت کرده اند ـ 500 پوند به روبینا و 1700 پوند به اظهرالدین ـ که سه برابر درآمد سالانه یک کارمند محلی است و در عین حال سعی کرده‌اند سرپناهی نیز برای خانواده‌های آنان به وجود آورند. بویل و کالسن گفته‌اند که مبلغ 1500 روپیه در ماه نیز به آنها می‌پردازند، ولی پرداخت بی‌رویه و بیش از اندازه مبالغی به پدر و مادرها نوعی بی‌مسئولیتی و موجب سوء‌استفاده افرادی غیر از خود این کودکان است؛ آن هم در شریطی که معلوم نیست بر سر دستمزد پرداخت شده چه آمده است.


اظهرالدین از تصمیم پدر و مادرش اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفته است که دوست دارد در مراسم شرکت کند و مشغول یادگیری زبان انگلیسی است. روبینا نیز اکنون اخیراً در گفت‌و‌گویی اعلام کرده است که سودای تبدیل شدن به یک ستاره بالیوود را در سر دارد.

منابع: دیلی تلگراف، نیوکرالا دات کام، رویترز





















Copyright: gooya.com 2016