شنبه 15 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

«مرد دو هزار چهره» کپي برداري از نمونه هاي خارجي!، ابتکار

متاسفانه بار ديگر صدا و سيما بدون اطلاع و آگاهي و حتي بدون ذکر نام آهنگساز اثر او را در برنامه اي پخش کرد و بر همين اساس «لوريس چکناوريان»، آهنگساز برجسته کشورمان، نسبت به استفاده بدون اجازه از يکي از آثارش در تيتراژ پاياني سريال «مرد دو هزار چهره» اعتراض کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




«چکناوريان» با اعلام اين مطلب گفته: «چند شب پيش به طور اتفاقي سريال «مرد دو هزار چهره» کار آقاي «مهران مديري» را از شبکه سوم مي ديدم که در تيتراژ انتهايي، «والس سوييت آرارات» را پخش مي کرد.» وي افزوده: «براي پيگيري موضوع با صدا و سيما تماس گرفتم اما پاسخ درستي نگرفتم; اميدوارم مسئولان اين رسانه ملي به اين موضوع رسيدگي کنند.» اما در همين راستا نکته قابل تامل و قابل توجه اينکه; «مهران مديري» با افزودن نام «لوريس چکناواريان» به تيتراژ پاياني «مرد دوهزار چهره» به اعتراض چکناواريان پايان داد.

گويل پس از اعتراض اين آهنگساز، «مهران مديري» با او تماس گرفته و پس از مذاکراتي قرار شده تا در قسمت هاي بعدي نام وي به تيتراژ اضافه شود و از شب گذشته سريال تلويزيوني «مرد دوهزار چهره» با نام «لوريس چکناواريان» در تيتراژ به روي آنتن رفت. موسيقي سريال جديد مديري را برخلاف هم کاري هاي سابق وي با «حميدرضا صدري»، «فرهاد مديري» بصورت انتخابي از آهنگسازان مختلف و قطعه هاي مشهور تنظيم کرده است.

درخواست ورزشي نويسان از سازندگان «مرد دو هزار چهره»
رئيس انجمن نويسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشي از ايراد اتهام يک برنامه طنز تلويزيوني به رسانه هاي ورزشي انتقاد کرد و خواستار عذرخواهي دست اندرکاران اين برنامه از رسانه هاي ورزشي شد. «عبدالحميد احمدي» با اذعان به اينکه وجود بعضي مسائل و حاشيه ها در حرفه روزنامه نگاري غيرقابل انکار است، گفته: «عملکرد افراد فعال مطبوعات و حرفه اطلاع رساني بويژه روزنامه هاي ورزشي به دليل شرايط کاري سخت، نبايد در يک برنامه طنز تلويزيوني اينگونه زير سوال برود.» وي با تاکيد بر اينکه ضروري است تهيه کنندگان سريال «مرد دو هزار چهره» در برنامه هاي بعدي خود از دست اندرکاران مطبوعات و روزنامه نگاران ورزشي عذرخواهي کنند، گفته: «اينگونه برنامه ها، توهين آميز و توام با سياه نمايي است که نسبت به کل مطبوعات صورت مي گيرد.» وي همچنين ابراز اميدواري کرده که تهيه و بخش اينگونه برنامه ها باعث تغيير ديدگاه مردم نسبت به کار شرافتمندانه خبرنگاران و نويسندگان، بويژه خبرنگاران ورزشي نشود.

«مرد دو هزار چهره» کپي برداري از نمونه هاي خارجي!
اما در ادامه حواشي سريال «مرد دو هزار چهره» يک بلاگر در وبلاگ خود مدعي شده که «مرد هزار چهره» و «مرد دوهزار چهره» يک کپي برداري از نسخه اي خارجي است. اين وبلاگ نويس در مطلب خود در اين خصوص نوشته: «تم کلي داستان از کتاب يک نويسنده کشور ترکيه گرفته شده است.» وي در ادامه با ذکر مثالي افزوده: «برخي صحنه هاي سريال طنز «مرد دوهزار چهره» کپي برداري از يک فيلم کمدي با بازي «جيم کري» است.» اين بلاگر ساکن مالزي در بخش ديگري از نوشته خود مي آورد: «در بخش هايي از سريال نيز شباهت زيادي با فيلم «سفر مستر بين به آمريکا» وجود دارد.» وي در پايان خطاب به مهران مديري نوشته: «در اينکه آقاي مديري بازيگر طنز توانايي هستند شکي نيست و شايد هم کپي کاري کار عوامل ديگر اين سريال باشد.»





















Copyright: gooya.com 2016