جمعه 18 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيکر پيمان ابدی در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد، ماجرای کشته شدن پيمان ابدی چگونه اتفاق افتاد؟ ايسنا

صبح امروز جمعه ـ ۱۸ ارديبهشت ماه ـ خانه سينمای ايران، مملو از جمعيتی بود که آمده بودند، پيکر پيمان ابدی- بدلکار سينما و تلويزيون ايران- تا قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) بدرقه کنند.

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين مراسم جمعی از هنرمندان سينما و تلويزيون و علاقمندان به پيمان ابدی حضور داشتند؛ ضمن اينکه اعضای گروه «بدلکاری ابدی» در حالی که لباسهايی متحدالشکل به تن داشتند، از مقابل در خانه سينما تا داخل حياط در صفی منظم ايستاده بودند.

حسينعلی فلاح ليالستانی، ميرمحمد تجدد، داود خليلی، ذبيح ذبيح‌پور، محمدرضا گلزار، عليرضا فتحی، باران کوثری، شقايق دهقان، سيامک انصاری، پژمان بازغی، برادران بنفشه‌خواه، همايون باقرزاده، رضا طوفان، مهدی ميامی، حسن فردين، فريدون بخشايش، ايرج سرباز، رحمان مقدم، حشمت آرميده، علی الله‌ياری، هما مکرمی و سيما پرنور از جمله هنرمندانی بودند که صبح امروز(۱۸ ارديبهشت ماه) در مراسم تشييع پيکر پيمان ابدی حاضر شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در بخشی از اين مراسم بابک باقری يکی از شاگردان ابدی به نيابت از گروه بدلکاری «پيمان ابدی» در سخنانی که به سختی قادر به بيان جملاتش بود، از حاضران تشکر کرد و گفت: صفت‌های پيمان را در يک جمله نمی‌توانم بگويم؛ او در خوش‌برخوردی، زبان‌زد همگان بود و اعتمادبه‌نفس‌اش نيز برای همه سمبل بود. من ياد ندارم سر صحنه‌ی فيلمی باشم و پيمان محبوب نباشد. او به حدی درست‌منش بود که همه را شيفته خود می‌کرد.

بابک باقری سپس به بيان اين جمله پرداخت که پيمان ابدی با يک هدف وارد ايران شد و آن اين‌که بتواند سينمای اکشن ايران را متحول کند. او نهايت تلاشش را انجام داد تا قدمی برای تحول اکشن سينمای ايران بردارد و حتی جانش را هم در اين راه از دست داد.

شاگرد ابدی در ادامه مطرح کرد: پيمان ابدی همانند نام خانوادگی‌اش ابدی و جاودانی شد؛ من و بچه‌های تيم هرگز نخواهيم گذاشت دنيايی که او به سوی سينمای اکشن ايران باز کرده‌است، بسته شود؛ ما تا ابد پيمان را در ميان خودمان نگه خواهيم داشت.

او سپس به قرائت شعری پرداخت و گفت:
تا که بوديم نبود با ما کسی
کشت ما را غم بی‌هم‌نفسی

تا که مُرديم همه يار شدند
خفته‌ايم همه بيدار شدند

به گزارش ايسنا، در بخش ديگری از اين مراسم، مسعود حقی از اعضای گروه کارگردانی فيلم «چشم‌های نامحسوس» که آخرين حضور پيمان ابدی در عرصه‌ی بدلکاری را به ثبت رساند، سخنرانی کرد.

او با اشاره به مطالبی که طی روزهای اخير در برخی از رسانه‌ها منتشر شده‌است، تأکيد کرد: اعضای گروه سازنده اين تله فيلم در حين حادثه تمام تلاش خود را انجام دادند تا بتوانند پيمان ابدی را نجات بدهند.

حقی با بيان صحنه‌ای که باعث شد پيمان ابدی جان خود را از دست بدهد، خاطرنشان کرد: صحنه بايد به گونه‌ای فيلم‌برداری می‌شد که گويی راننده کنترل ماشين را از دست داده‌است و فرمان بايد به چپ و راست منحرف می‌شد. پيمان ابدی به آقای عزيز محمدی پيشنهاد کرده بود که نمی‌خواهد صحنه را همانند بسياری از فيلم‌ها که اتوبوس توی دره می‌رود و بعد چاشنی انفجار را می‌زنند، تصويربرداری شود. او خواسته بود که پشت اتوبوس را چند ليتر بنزين بريزند و يک کوکتل مولوتوف هم به او بدهند تا بتواند اتوبوس را منفجر کند. دکتر موسويان (کارگردان فيلم) گفت: «پيمان اگر خطر دارد از اين صحنه بگذر» اما او گفت که قبل از آتش‌سوزی بيرون می‌پرد؛ همه‌چيز دقيق بود؛ هيچ‌کس فکر نمی‌کرد چنين اتفاقی بيافتد. حتی ما روز قبل صحنه‌ای خطرناک‌تر از اين را هم فيلم‌برداری کرده بوديم و دکتر به خاطر موفق از آب درآمدن فيلم‌برداری اين صحنه سجده شکر گذاشت و گفت: من فيلم نمی‌خواهم، پيمان را سلامت می‌خواهم.

مسعود حقی يادآور شد: در صحنه‌ی آخر نيز پيمان ابدی ما را مطمئن کرد و گفت مسعود اگر يک‌ درصد هم احتمال خطر وجود داشته باشد، اين کار را نمی‌کنم؛ او همه‌چيز را رياضی‌گونه حساب می‌کرد؛ من در چهارقدمی او بودم اما به ناگاه اتوبوس لب دره ايستاد و سنگی زير چرخ اتوبوس رفت که باعث شد ماشين منحرف شود؛ من در آن لحظه تنها يک کلمه از پيمان شنيدم و آنهم کلمه‌ی «کمک» بود.

او سپس ادامه داد: ما خيلی سعی کرديم که اتوبوس را تکان بدهيم و حتی در آن آتش و انفجار به سمت ماشين رفتيم تا شايد بتوانيم او را بيرون بياوريم؛ جرثقيل هم آورديم تا اتوبوس را تکان دهيم، اما می‌ترسيديم پيکر پيمان ابدی همراه اتوبوس به دره پرتاب شود.

مسعود حقی گفت: بياييم باور کنيم که پيمان ابدی سر صحنه و چيزی که عشقش بود، مردانه رفت. او همواره می‌خواست در سينمای اکشن ايران بدعت‌گذاری کند و صحنه‌هايی که تنها در تخيل می‌گنجد را به تصوير بکشد. در آخرين صحنه‌ همسرش هم حضور داشت و همه می‌دانند که او کاملا با فکر پريد و همه‌چيز را خودش طراحی کرده بود.

به گزارش ايسنا، در اين مراسم همچنين يکی از هنرورانی که در صحنه‌های پايانی با پيمان ابدی بازی داشت، همراه با دسته گلی سفيد شعری را در وصف پيمان ابدی خواند.

دکتر موسويان کارگردان تله‌فيلم «چشم‌های نامحسوس» که پيمان ابدی سر صحنه‌ی آن جان باخت، نيز در جملاتی کوتاه از پيمان ابدی به عنوان مردی بالامقام ياد کرد.

سپس پيکر پيمان ابدی به سمت قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا (س) تشييع شد.





















Copyright: gooya.com 2016