چهارشنبه 30 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزئيات معافيت های جديد سربازی اعلام شد، مهر

مدير مشمولان ستاد کل نيروهای مسلح جزئيات معافيتهای جديد خدمت وظيفه عمومی را تشريح کرد.
سردار موسی کمالی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در نيمه ارديبهشت ماه سال جاری معافيتهای جديد با توجه به استقبال گسترده جوانان کشور جهت انجام به موقع خدمت سربازی و تامين مشمولين مورد نياز کشور بنا به پيشنهاد ستاد کل نيروهای مسلح و موافقت مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا اعلام و جزئيات اين قوانين امروز ابلاغ شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بر اساس اظهارات سردار کمالی، شرايط معافيت مشمولانی که سه برادر آنها دوره خدمت سربازی را طی کرده اند به اين شرح است: تمامی افرادی که سه برادر آنها کارت پايان خدمت دريافت کرده اند و يا متعهدين به دستگاههای غير نظامی حتی با داشتن غيبت تا تاريخ ۱/۳/۱۳۸۸ می توانند از اين معافيت استفاده کنند.

همچنين افرادی که در حال خدمت هستند و مشمول اين قانون می شوند می توانند با مراجعه به سازمان وظيفه عمومی در تاريخ ۱/۳/۱۳۸۸ پس از طی مراحل قانونی کات پايان خدمت دريافت کنند.

سردار کمالی در باره افرادی که يکی از فرزندان جانباز ۲۵ درصد و بالاتر از خدمت دوره ضرورت معاف هستند گفت: بر اساس اين ابلاغيه خدمت يکی از فرزندان جانباز کمتر از ۲۵ درصد به تناسب کسر خواهد شد. ضمن آنکه يکی از فرزندان رزمندگان دارای ۳۰ ماه سابقه جبهه از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می شود. همچنين خدمت يکی از فرزندان رزمندگان کمتر از ۳۰ ماه سابقه حضور در جبهه به تناسب کسر می شود و اگر پدر و يا مادر آنها هر دو سابقه حضور در جبهه داشته باشند سابقه هر دو نفر آنها را باهم قابل جمع است و اگر اين مدت به ۳۰ ماه برسد يک فرزند و اگر به ۶۰ ماه برسد دو فرزند آنها از سربازی معاف خواهد شد.

سردار کمالی اظهار داشت: افرادی که سابقه جبهه با درصد جانبازی داشته باشند می توانند با جمع مدت خدمتشان موجب معافی فرزندان و يا کسر از خدمت سربازی آنها گردند. با اين همه فرزندان اين افراد بايد دوره آموزش نظامی را بگذرانند.





















Copyright: gooya.com 2016