چهارشنبه 10 تیر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيکر محمد حقوقی‌ تشييع شد، ايلنا

با حضور اهالی شعر و ادبيات و علاقمندان ، پيکر مرحوم محمد حقوقی در قطعه نام‌آوران باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده شد.

پيکر مرحوم محمد حقوقی صبح امروز پس از تشييع ،در باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گزارش ايلنا ، مراسم خاکسپاری محمد حقوقی صبح امروز با حضور ، جواد مجابی، سيمين بهبهانی و جمعی از اهالی شعر و ادب و علاقه‌مندانش در قطعه نام‌آوران باغ رضوان اصفهان برگزار شد.
محمد حقوقی، شاعر و منتقد ادبی، به علت نارسايی‌های قلبی و کليوی عصر روز دوشنبه ۸ تير در سن ۷۲ سالگی در بيمارستان خورشيد شهر اصفهان درگذشت.
محود حقوقی شاعر و منتقد ادبی در سال ۱۳۱۶ در شهر اصفهان متولد شد در سنين نوجوانی فعاليت ادبی خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۴۸ مجموعه شعر زوايا و مدارات را در سن ۳۲ سالگی منتشر کرد.
وی کار خود را در کنار شاعرانی از جمله هوشنگ گلشيری، ضياء موحد و ابوالحسن نجفی ادامه داد و نقد های متعددی بر آثار بزرگانی همچون اجمد شاملو، سهراب سپهری و نيما يوشيج از خود به جای‌گذاشت.
از جمله مجموعه شعر های او می توان به زوايا و مدارات (۱۳۴۸)، فصل‌های زمستانی، منتخبی از شعرهای سالهای ۴۳ تا ۴۷ انتشارات زمان (۱۳۴۸)، شرقی ها (۱۳۵۱)، با شب، با زخم، با گرگ، مجموعه شعرانتشارات زمان (۱۳۵۷)، گريزهای ناگريز ، (۱۳۵۷)، خروس هزار يال ، (۱۳۶۸)، شب , مانا , شب ، (۱۳۷۰)، شعر نو از آغاز تا امروز (۱۳۵۰ - ۱۳۰۱) - (۱۳۵۱-۱۳۶۴) اشاره کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016