پنجشنبه 9 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گردشگران ژاپني در فرودگاه انگشت‌نگاري شدند، ايسنا

انگشت‌نگاري از گردشگران ژاپني هنگام ورود به ايران و در فرودگاه امام (ره) به معطلي و تأخير در خروج آن‌ها از فرودگاه و گم شدن تعدادي از چمدان‌ها منجر شد.

امير اعتمادي ـ راهنماي اين گردشگران ژاپني ـ با بيان اين مطلب به خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: انگشت‌نگاري از اين گردشگران ژاپني در فرودگاه امام (ره) درحالي‌كه پيش‌تر اين كار سابقه نداشت، آن‌ها را خسته و معطل كرد و خروج ديرتر آن‌ها، موجب شد كه تعدادي از چمدان‌هاي آن‌ها گم شود و يك روز بعد به‌دست گردشگران برسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




او با بيان اين‌كه ژاپني‌ها گردشگران حساسي در دنيا به‌شمار مي‌آيند، اظهار كرد: معمولا در فرودگاه از اتباع خارجي انگشت‌نگاري نمي‌شود، چون اين كار مسافراني را كه راهي طولاني طي كرده‌اند تا به ايران برسند، بسيار معطل و خسته مي‌كند.

اعتمادي درباره‌ي اين‌كه آيا اتباع ايراني هنگام ورود به ژاپن انگشت‌نگاري مي‌شوند؟ بيان كرد: تا جايي كه اطلاع دارم، اين كار در ژاپن صورت نمي‌گيرد و در سفرهايي كه به توكيو داشتم، تاكنون چنين عملي را در فرودگاه نديده‌ام، شايد در سفارتخانه‌ي ژاپن اين كار را انجام دهند.

اين راهنماي ژاپني‌زبان با بيان اين‌كه اين گردشگران ژاپني، افراد معمولي هستند، افزود: معمولا از اتباع خارجي هنگام صدور رواديد در سفارتخانه انگشت‌نگاري مي‌شود. اين كار بهتر است، چون معطلي و اختلال در برنامه‌ريزي را كم‌تر مي‌كند. البته در هر صورت، انگشت‌نگاري هنگام ورود به كشور ديگر جنبه‌ي مثبتي ندارد.

سيروس اعتمادي ـ مدير آژانسي كه سفر اين گروه ژاپني را به ايران هماهنگ و برنامه‌ريزي كرده است ـ در اين‌باره به خبرنگار ايسنا گفت: براي نخستين‌بار است كه از گردشگران ژاپني هنگام ورود به ايران انگشت‌نگاري مي‌شود و چون معمولا اين كارها در فرودگاه زمان زيادي را صرف مي‌كند، بهتر است هنگام صدور رواديد در سفارتخانه اين كار انجام شود.

وي اضافه كرد: مسير تهران ـ توكيو 10 ساعت است. بنابراين معمولا مسافران اين مسير بسيار خسته‌اند و معطل كردن آن‌ها در فرودگاه پس از سفري سخت و طولاني، درست نيست.

امير اعتمادي ـ راهنماي اين گروه از گردشگران ژاپني ـ نيز اظهار داشت: اكنون گردشگران ژاپني با مشكل خاصي مواجه نيستند و قرار است، در مدت 11 روز از جاذبه‌هاي شهرهاي شيراز، اصفهان، كرمانشاه، همدان، اهواز، رامسر و تهران ديدن كنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016