دوشنبه 11 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فیلم مایکل جکسون 101 میلیون دلار فروخت، خبرآنلاین

فیلم مستند «همین است» در پنج روز اول اکران در دنیا با 101 میلیون دلار در رده نخست جدول فروش قرار گرفت.

«همین است» که استودیو سونی پخش آن را به عهده دارد، از چهارشنبه پیش در 3481 سینما در بازار آمریکای شمالی اکران شد و در پنج روز اول نمایش 5/32 میلیون دلار به دست آورد که 3/21 میلیون دلار آن در فاصله جمعه تا یکشنبه - مبنای فروش هفتگی فیلم‌ها در آمریکا - حاصل شد.

سونی برای فروش افتتاحیه «همین است» در آمریکا رقمی بین 30 تا 40 میلیون دلار پیش‌بینی کرده بود. «همین است» در سطح بین‌المللی هم موفق بود و در 9200 سینما در 108 کشور 5/68 میلیون دلار فروخت تا با احتساب بازار آمریکای شمالی، مجموع فروش جهانی خود را به 101 میلیون دلار برساند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




«همین است» را کنی اورتگا کارگردانی کرده و شامل تصاویری از تمرین‌های خواننده آمریکایی و گروه او برای حضور در یک تور موسیقی «همین است» - شامل 50 برنامه در لندن - است که قرار بود از 13 ژوئیه امسال آغاز شود، اما با مرگ مایکل جکسون در 25 ژوئن لغو شد.

این فیلم با 4/10 میلیون دلار بیشترین فروش را در ژاپن داشت و در آلمان، فرانسه و چین به ترتیب 3/6، 8/5 و 2/3 میلیون دلار فروش داشت. «همین است» در خود بریتانیا 6/7 میلیون دلار فروخت. مستند «همین است» ابتدا قرار بود تنها دو هفته اکران شود، اما سونی تصمیم گرفته نمایش فیلم تا تعطیلات روز شکرگزاری ادامه داشته باشد. این استودیو برای خرید حقوق تصاویر تمرینات جکسون 60 میلیون دلار پرداخت کرد.

پل درگارابدیان تحلیلگر فروش وبسایت Hollywood. com در این باره گفت: «آنها 60 میلیون دلار شرط بستند و تنها در پنج روز 101 میلیون دلار به دست آوردند. این یک ریسک بود، اما جواب داد.»
فیلم ترسناک و کم‌هزینه «فعالیت فراهنجار» ساخته اورن پولی که هفته پیش در صدر جدول فروش قرار داشت، این هفته تنها حدود 22 درصد تماشاگران خود را از دست داد و با 5/16 میلیون دلار فروش در رده دوم قرار گرفت.

مجموع فروش «فعالیت فراهنجار» در شش هفته 8/84 میلیون دلار شده است. «فعالیت فراهنجار» پیشتاز فیلم‌های ترسناک هالووین شد. در مقابل، ششمین فیلم مجموعه سینمایی ترسناک «اره» در دومین هفته نمایش با کاهش بسیار زیاد تماشاگران روبه‌رو شد و تا رده پنجم سقوط کرد.

این فیلم که هفته پیش هم شروع خیلی موفقی نداشت، این هفته با 61 درصد کاهش 6/5 میلیون دلار فروخت تا پس از 10 روز تنها 8/22 میلیون دلار به دست آورده باشد. هر پنج فیلم قبلی مجموعه «اره» در همان هفته اول اکران از مرز 30 میلیون دلار فروش عبور کردند.

تریلر جنایی «شهروند مطیع قانون» ساخته اف. گری‌گری در سومین هفته اکران 3/7 میلیون دلار فروخت و ضمن اینکه در رده سوم قرار گرفت، مجموع فروش خود را به 4/51 میلیون دلار رساند. کمدی «فرار زوج‌ها» با بازی وینس وان و جان فاورو هم با 1/6 میلیون دلار فیلم چهارم شد. مجموع فروش این فیلم پس از چهار هفته 7/86 میلیون دلار شده است.

فانتزی «جایی که چیزهای وحشی هستند» ساخته اسپایک جونز و تریلر ترسناک «ناپدری» با نقش‌آفرینی پن بدگلی و دیلان والش به ترتیب با پنج و 4/3 میلیون دلار در رده‌های ششم و هفتم بازار فروش آمریکا قرار گرفتند و رده‌های هشتم تا دهم از آن فیلم انیمیشن «آسترو بوی» به کارگردانی دیوید باورس، فیلم زندگی‌نامه‌ای «آملیا» با بازی هیلاری سوانک و و «سیرک دو فریک: دستیار خون‌آشام» با نقش‌آفرینی جان سی. رایلی شد.

در سطح بین‌المللی کارتون سه‌بعدی «بالا» تولید استودیوهای پیکسار و دیسنی پس از چند هفته صدرنشینی این هفته به رده دوم سقوط کرد. «بالا» در 4700 سینما در 27 کشور 8/12 میلیون دلار فروخت و مجموع فروش جهانی خود را به 6/645 میلیون دلار رساند.

انیمیشن «جی-فورس» تولید دیسنی و فیلم افسانه علمی «جایگزین‌ها» با بازی بروس ویلیس هر یک با 1/6 میلیون دلار در رده سوم قرار گرفتند. فیلم فرانسوی Le petit Nicolas به کارگردانی لورن تیرار تنها در خود این کشور 6/5 میلیون دلار فروخت و فیلم چهارم بازار بین‌المللی شد.

مجموع فروش این کمدی خانوادگی که از روی یک کتاب کودکانه محبوب فرانسوی ساخته شده، به 1/37 میلیون دلار رسیده است. فیلم روسی «کتاب فرمانده‌ها» ساخته وادیم سوکولوفسکی هم در 750 سینما در روسیه به فروش بسیار خوب 2/5 میلیون دلار دست پیدا کرد و ضمن اینکه در رده پنجم قرار گرفت، بهترین افتتاحیه یک فیلم خانوادگی در روسیه را رقم زد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016