شنبه 7 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تقدير از فيلم اخراجی‌ها با حضور وزير ارشاد، ايلنا

* همه سينما از فروش اخراجی‌ها منتفع شده است
* هر لحظه منتظر بوديم که نسخه قاچاق اين فيلم به بيرون درز پيدا کند


مراسم تقدير از عوامل اخراجی‌ها و رونمايی از فيلمنامه فيلم اخراجی ها ۳ با حضور هنرمندان و بازيگران اين فيلم در سالن وزارت کشور برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ايلنا مسعود ده‌نمکی کارگردان اين فيلم طی سخنانی با اشاره به برگزاری اين جشن گفت:‌ درباره فيلم‌ها و آثار سينمايی بسيار صحبت شده است اما آنچه که درباره اين فيلم با ديگر آثار سينمايی مطرح است اين است که فروش اخراجی‌ها در شهرستان بيشتر از تهران بود و در حالی که در تهران فقط سه ميليون نفر فيلم را ديدند در شهرستان‌ها بالغ بر پنج ميليون نفر به تماشای اين فيلم رفتند.
وی ادامه داد: با چاپ آگاهی و فرم نظرسنجی خود را در معرض قضاوت مردم قرار داديم و از آنها خواستيم تا بهترين بازيگر زن و مرد فيلم را انتخاب کند. نزديک به هزار نفر متقاضی شرکت در اين جشن بودند که همراه با خانواده‌های خود تعدادشان به سه هزار نفر می‌رسيد. اما ما با قرعه‌کشی فقط از تعداد محدودی توانستيم پذيرايی کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




هدف از برگزاری اين جشن اين است که نشان بدهيم يک فيلم را يک نفر نمی‌سازد امروز در اينجا همه با نگاه متفاوت جمع شده‌ايم تا بگوييم ايران را دوست داريم.
کارگردان اخراجی‌ها با تشريح اهداف ساخت اين فيلم گفت: پيام و هدف اخراجی‌های ۱ نشان دادن رشادت‌های شهدا بود و اخراجی‌های ۲ درباره تلاش‌ها و مشقات اسرا و آزادگان است و در اخراجی‌های ۳ به بحث ايران و تبعات بعد از جنگ خواهيم پرداخت.
وزير ارشاد نيز طی سخنانی با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام در زمان دفاع مقدس گفت: امروز اگر سعدی و حافظ بودند درباره اين رشادت‌ها، بوستان‌ها و گلستان‌های ديگری می‌سرودند.
وی با تاکيد بر لزوم توجه بيشتر به عرصه سينمای دفاع مقدس گفت:‌نبايد اين حماسه‌ها فراموش شود و نسل جوان بايد اين صحنه‌ها را ببيند و اميدوارم ساخت فيلم‌هايی مانند اخراجی‌ها استمرار يابد. زيرا دفاع مقدس همچنان امکان پرداختن به آن وجود دارد.
وی با اشاره به ساخت اخراجی‌های ۱ و ۲ افزود: اين فيلم موضوع جالبی دارد و هنرمندان به خوبی در آن نقش ايفا کردند و توانستند با هنرنمايی خود ميليون‌ها ايرانی را شيفته کنند.
وزير ارشاد با تاکيد مجدد بر تصويرسازی رشاد‌ت‌های زمان جنگ گفت: وظيفه وزارت ارشاد اين است که از کارهای تاثيرگذار و ماندگار حمايت کند.
مرتضی شايسته به عنوان يکی از تهيه‌کنندگان و پخش‌کننده فيلم نيز گفت: من بايد از همه سينماداران و سالن‌های نمايش و کسانی که در کنار عوامل فيلم در اين فيلم حضور داشتند تشکر کنم.
حبيب‌الله کاسه‌ساز تهيه‌کننده فيلم اخراجی‌ها نيز با اشاره به ساخت اين فيلم گفت:‌همه سينما از فروش اخراجی‌ها منتفع شده است. به نظر من بعد از کار معدن، فيلم‌سازی يکی از سخت‌ترين کارها است و فيلم‌سازی در عرصه دفاع مقدس بسيار سخت‌تر از بقيه کارها است.
محمدرضا شريفی‌نيا سرمايه‌گذار و مسئول انتخاب بازيگران و يکی از بازيگران فيلم نيز با اشاره به روند ساخت اين فيلم گفت: من اصلا دوست نداشتم در اين فيلم سرمايه‌گذاری کنم اما در ميانه راه مشکلاتی پيش آمد که مجبور شدم خود نيز به عنوان سرمايه‌گذار وارد عرصه شوم. اضطراب و استرسی که در طول مدت ساخت و نمايش فيلم به يک تهيه‌کننده و سرمايه‌گذار وارد می‌شود، به درآمد و فروش آن نمی‌ارزد.
وی افزود: هيچ‌کدام از عوامل کار و هنرمندان زمانی که فيلم شما شکست بخورد، پول خود را پس نمی‌دهند.
وی افزود: در فيلم سنتوری من سرمايه‌گذار بودم. من و تهيه‌کننده فيلم را ساختيم اما متاسفانه با يک کپی غيرمجاز تمامی زحمات ما بر باد رفت و در مدت ساخت و اکران فيلم اخراجی‌ها نيز هر لحظه منتظر بوديم که نسخه قاچاق اين فيلم به بيرون درز پيدا کند.
شريفی‌نيا با اشاره به هنرمندان بسياری در ساخت اين فيلم گفت:‌ در طول ساخت اين فيلم حدود ۶۰۰ هنرمند در طی ۵۹ روز فيلم‌برداری زحمات بسياری کشيدند و دستمزدهايی بسيار کمتر از فيلم‌های ديگر گرفتند.
گفتنی است در اين مراسم علاوه بر تقدير و تشکر از عوامل اخراجی‌ها از بازيگرانی که از ديد مردم برتر شده بودند نيز تقدير ويژه شد. بر اساس نظرسنجی‌ مردمی شهره لرستانی، مهراوه شريفی‌نيا و نگار فروزنده به عنوان بهترين بازيگر زن، اکبر عبدی، سيد حسام‌ نواب صفوی، امين حيايی، محمدرضا شريفی‌نيا،‌سيد جواد رضويان و ارژنگ اميرفضلی به عنوان بهترين بازيگر مرد شناخته شدند که هر کدام علاوه بر دريافت جوايز فرهنگی و تنديس طلا به سفر مالزی نيز اعزام می‌شوند.
در ادامه مراسم فيلم‌نامه اخراجی‌های ۳ رونمايی شد و ده‌نمکی اعلام کرد که ساخت آن را بعد از دريافت پروانه ساخت به زودی آغاز می‌کنم.

حاشيه های مراسم
در اين برنامه قرار بود روزبه نعمت‌الهی به عنوان خواننده دو ترانه بخواند که به دليل نقص فنی فقط آن را به صورت زنده اجرا کرد.
همچنين اجرای ترانه توسط چنگيز حبيبيان و گروه پانتوميم از ديگر برنامه‌های اين جشن بود.
اين مراسم با تاخير برگزار شد و هجوم علاقه‌مندان باعث بی‌نظمی در برگزاری بخشی از مراسم شد.
در طول مراسم با وجود حضور رشيدپور، ده‌نمکی خود بخش‌های بسياری را اجرا می‌کرد.
همچنين با قرعه‌کشی از بين تماشاگران به تعداد ده نفر از آنها سفر به مالزی اهدا شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016