شنبه 7 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نحوه تاثير سوابق تحصيلی، مهم‌ترين تغيير کنکور ‌‌٨٩، ايسنا

* کمک ‌٥/١ ميليارد تومانی دولت برای افزايش امنيت کنکور


رييس سازمان سنجش آموزش کشور با تشريح آخرين تغييرات کنکور سراسری سال ۸۹ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، گفت: بر اين اساس ثبت‌نام آزمون سراسری از روز دوشنبه ۱۶ آذر ماه همزمان با روز دانشجو آغاز می‌شود و تا ۲۴ آذرماه ادامه خواهد داشت.

دکتر عبدالرسول پورعباس در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اينکه کنکور سال ۸۹ از۱۰ تا ۱۲ تيرماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: مهمترين تغيير کنکور ۸۹، نحوه تاثير سوابق تحصيلی بوده است که طی آن از امسال برای اولين بار نمرات۱۰ درس سال سوم متوسطه داوطلبان در گروه‌های آزمايشی مختلف تا ۱۵ درصد در نمره کل کنکور اعمال خواهد شد. اين در حالی است که تا سال گذشته تنها معدل کتبی سال سوم متوسطه داوطلبان در نمره کل کنکور داوطلبان تاثير داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وی با اشاره به تغييرات کنکور‌ در سالهای ۸۹ و۹۰، گفت: امسال تنها سوابق تحصيلی سال سوم دوره متوسطه در کنکور اعمال خواهد شد ولی از سال ۹۰ احتمالا نمرات و سوابق تحصيلی دوره پيش دانشگاهی داوطلبان نيز در نمره کل کنکور اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات امنيتی کنکور ۸۹، اظهار کرد: امسال دفترچه‌های کنکور برای داوطلبان اکثر رشته‌ها شخصی سازی شده و پاسخنامه‌ها نيز درون يک پاکت پلمپ شده است، بر اين اساس به ازای هر شخص، يک پاکت پلمپ شده ارايه می‌شود، بنابراين هيچ پاسخنامه‌ و دفترچه‌ای خارج از پاکت پلمپ به داوطلب تحويل داده نمی‌شود.

دکتر پورعباس با بيان اينکه در صورت حذف کنکور داوطلبان تنها از طريق سوابق تحصيلی که مواد آن از طريق آموزش و پرورش تهيه می‌شود، پذيرش می‌شوند، تصريح کرد: به نظر می‌رسد با حذف کنکور، دانشگاه آزاد و سازمان سنجش به صورت مجزا پذيرش را انجام دهند ولی هنوز اين موضوع معلوم نيست.


جزييات تاثير سوابق تحصيلی در کنکور۸۹

همچنين دکتر ابراهيم خدايی معاون سازمان سنجش در رابطه با کنکور۸۹، گفت: بر اساس مصوبات پنجاه و چهارمين جلسه کميته مطالعه و برنامه ريزی کنکور و نهمين جلسه کارگروه ماده چهار قانون پذيرش دانشجو و در راستای اجرای طرح جديد نحوه پذيرش و گزينش دانشجو مصوب مجلس، سوابق تحصيلی تا ۱۵ درصد برای ديپلمه‌های نظام جديد آموزش متوسطه سالهای ۱۳۸۴تا ۱۳۸۸ که امتحانات آنها به صورت نهايی و کشوری برگزار شده است، اعمال خواهد شد.


کمک ۵/۱ ميليارد تومانی دولت برای ارتقای امنيت کنکور

وی همچنين با اشاره به اقدامات امنيتی برای برگزاری کنکور، بيان اينکه امسال طی اقدامات صورت گرفته از نظر حفاظت آزمون نقطه عطفی در آموزش عالی محسوب می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته از سوی دولت ۵/۱ ميليارد تومان به سازمان سنجش برای تامين زير ساخت‌های حفاظت آزمون کمک شد که اين بودجه در کنار بودجه سازمان سنجش باعث شد تا تجهيزات و زير ساخت‌های مناسبی برای تامين امنيت و حفاظت آزمون‌های سراسری در سازمان سنجش تهيه شود.


شخصی‌سازی دفترچه‌های سوال کنکور در کليه گروههای آزمايشی

معاون سازمان سنجش با اشاره به مهمترين اقدامات امنيتی صورت گرفته برای کنکور سال ۸۹، اظهار کرد: از امسال شخصی سازی دفترچه‌های سوال کنکور برای کليه گروه‌های آزمايشی اجرا خواهد شد. بر اين اساس با انتشار اسم و عکس داوطلب بر روی دفترچه سوال و همچنين تنوع سوالات و نوع دسته بندی آنها و همچنين چگونگی ارسال سوالات به حوزه‌های مختلف آزمونی در جهت جلوگيری از وقوع هرگونه تقلب و تخلف در کنکور اقدام شده است.

دکتر خدايی بااشاره به افزايش هزينه ثبت نام در کنکور، گفت: ‌هزينه ثبت نام کنکور از ۴ هزار و ۸۰۰ تومان در سال گذشته به ۵ هزار و ۵۰۰ تومان در سال جاری افزايش يافته است.


اظهارات وزير علوم در خصوص حذف کنکور؛


امکان حذف کنکور تا سال۹۳ وجود ندارد


برگزاری فصلی کنکور تا زمان حذف کنکور

در همين راستا و براساس گزارش ايسنا، دکتر کامران دانشجو با بيان اينکه کنکور سال ۸۹ بدون تغيير برگزار می‌شود، گفت: از آنجاکه به دليل فراهم نبودن بستر و زيرساختهای لازم امکان حذف کنکور تا سال۹۳ وجود ندارد و درخواست وزارتخانه برای تمديد مهلت اجرای حذف کنکور به مجلس ارايه شده است، در راستای اجرايی شدن قانون حذف کنکور می‌توان تا سال ۹۳ تعداد دروس موثر در نمره کل کنکور داوطلبان را اضافه کرد.

وزير علوم در خاتمه با اشاره به پيشنهاد ارايه شده مبنی بر برگزاری کنکور فصلی تا زمان اجرای قانون حذف کنکور، گفت: پيشنهاد برگزاری دوبار، سه بار و يا فصلی کنکور مطرح شد که اگر فرد در يک بار نتوانست نمره مناسبی بياورد فرصت دوباره داشته باشد تا تنش داوطلبان کمتر شود، البته روش اجرای اين طرح بايد با مجلس هماهنگ شود. همچنين برگزاری کشوری امتحانات دو درس عمومی و اختصاصی داوطلبان و تاثير آن در نمره کل کنکور سال۹۰ نيز ارايه شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016