چهارشنبه 18 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هوشنگ کامکار: فرامرز پايور بنيان‌گذار سنتور‌نوازی مدرن بود، ايسنا

هوشنگ کامکار معتقد است: فرامرز پايور يکی از بنيان‌گذاران سنتور‌نوازی مدرن در ايران بود.

اين آهنگساز در پی درگذشت فرامرز پايور در گفت‌وگويی با خبرنگار موسيقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ی جايگاه اين هنرمند گفت: او يکی از برجسته‌ترين موسيقيدانان بود که سال‌ها برای موسيقی سنتی ايران‌ و ساز سنتور زحمت کشيد و نزد موسيقيدانان بزرگی هم‌چون صبا کار کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




او مرگ پايور را ضايعه‌ی‌ بزرگی برای جامعه موسيقی ايران دانست و افزود: بسياری از سنتور‌نوازان بزرگ کشور نزد او رديف و سنتور را آموختند و در تمام سال‌های فعاليتش، کنسرت‌های بزرگی را هدايت کرد.

کامکار يادآور شد:ايشان در تمام سال‌های فعاليتش اجراهای قابل قبول در داخل و خارج از کشور داشت و در آن سال‌ها تصانيف قديمی و برجسته ايرانی را با حضور خوانندگان و نوازندگان بزرگ احيا و بازسازی کرد.

اين آهنگساز با اظهار تاسف از عدم توجه به جايگاه و وضعيت اين هنرمند در ماه‌های گذشته گفت: جای تاسف دارد که در روزهايی که ايشان در بستر بيماری بودند، آنچنان که بايد و شايد از ايشان دلجويی نشد و خبری درباره‌ی وضعيت او نشنيديم، در حالی‌که همواره در روزهای مرگ هنرمندان به يادشان می‌افتيم.

کامکار با تسليت به جامعه موسيقی و به خصوص سنتور‌نوازان به ايسنا گفت:قطعا جايگاه فرامرز پايور نيازی به تعريف ما ندارد، چون در زمانی که کودکی بيش نبوديم، شهرت فرامرز پايور در داخل ايران عالمگير بود و تکنيک قدرتمند و شيوه‌های جديد او در سنتور‌نوازی نيازی به تعريف ندارد.

سرپرست گروه کامکارها در پايان اظهار اميدواری کرد: تا حداقل بعد از مرگ اين هنرمند آن‌طور که بايد يادی از او شود و آثارش به بهترين شکل حفظ گردد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016