چهارشنبه 18 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سيامک آقايی: مرگ فرامرز پايور فاجعه‌ای ديگر برای سنتور ايران است، ايسنا

سيامک آقايی گفت: بی‌شک فرامرز پايور پرکارترين هنرمند در حوزه‌ی موسيقی سنتی ايران محسوب می‌شود.

اين نوازنده‌ی سنتور درپی درگذشت فرامرز پايوردر گفت‌وگويی با خبرنگار موسيقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ی جايگاه ويژه‌ی اين هنرمند تصريح کرد: ايشان در حوزه‌ی آثار صوتی، گروه‌نوازی، تک‌نوازی و آموزش موسيقی با کمال عجيب و غربی و حجم وصف‌نشدنی کار کرد و چند برابر دو نسل بعد از خودش کار به دوش کشيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




او ادامه داد: ماحصل زحمات فرامرز پايور تربيت صدها شاگرد برجسته بود که امروزه به عنوان نوازندگان سنتور و آهنگسازان کشور از آنها ياد می‌شود و او علاوه بر اين‌کار بيشترين کتاب‌ها و تاليفات را هم در کارنامه‌ی خود دارد و شايد پيشکسوت‌ترين و قديمی‌ترين نوازنده‌ی سنتور باشد.

آقايی با اشاره به جايگاه پايور در يادگيری رديف‌های موسيقی ايران،تصريح کرد: ايشان دردهه‌ی ۴۰ نزد استاد دوامی که يکی از بزرگ‌ترين رديف‌دانان کشور بود، آموزش ديد و اولين کسی هم بود که مقوله‌ی آموزشی را به شکل جدی و آکادميک در اين عرصه ترويج داد و دستور سنتور را برای ديگران باقی گذاشت.

اين نوازنده سنتور که چندی پيش با همکاری گروه «گوشه» به ياد پرويز مشکاتيان کنسرتی داده بود، اضافه کرد: فرامرز پايور الگو بود و نظم و ترتيب در کارهايش زبانزد خاص و عام است.

به اعتقاد سيامک آقايی، امسال يکی از سياه‌ترين سال‌ها برای موسيقی ايران است و ادامه داد: بعد از پرويز مشکاتيان، اين‌بار داغدار فرامرز پايور شده‌ايم و اين اتفاق فاجعه‌ی بزرگی برای سنتور ايران است، زيرا مرگ اين دو هنرمند تنها مرگ دو نوازنده‌ی سنتور نيست بلکه جسارت آنها و خلاقيت‌شان تکرار‌نشدنی است و متاسفانه در فاصله‌ی زمانی کمی از هم، اين اتفاق افتاده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016