سه شنبه 1 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرونده ممنوع‌الخروجي دو هنرمند به دادگاه ارسال مي‌شود، ايسنا

دادستان تهران با بيان اين‌كه تحقيقات از سه تبعه آمريكايي ادامه دارد، گفت:‌ به محض اينكه تحقيقات به نتيجه برسد اعلام خواهد شد. ما 11 ايراني در زندان‌هاي آمريكا داريم كه اميدواريم آمريكايي‌ها در مورد اين ايراني‌ها طبق مقررات عمل كنند.

به گزارش خبرنگار حقوقي ايسنا، دكتر عباس جعفري دولت‌آبادي در حاشيه مراسم توديع و معارفه سرپرست دادسراي عمومي و انقلاب ناحيه 7(ويژه شهرداري‌ها) در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي در مورد ممنوع الخروج شدن برخي هنرمندان اظهار كرد: همانطور كه پيش از اين اعلام كرديم در مورد خانم فاطمه معتمدآريا رفع ممنوعيت به عمل آمده و در مورد آقايان طهماسب و جعفر پناهي قرار شد پرونده‌هاي آنان به دادگاه ارسال شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي در مورد دليل ممنوع‌الخروج شدن اين افراد گفت: گزارش‌هايي در مورد اين افراد مطرح شد كه منجر به ممنوع‌الخروج شدن آنها شد كه در مورد خانم معتمدآريا مرتفع شد و در مورد دو نفر ديگر اين گزارش‌ها كماكان باقي است و اين دادگاه است كه بايد تصميم دادستاني را تاييد يا نقض كند.

دادستان تهران در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه آيا مسائل سياسي در اين رابطه مطرح بوده است؟ گفت: صراحتا نمي‌توانم بگويم مسائل سياسي بود اما گزارش‌هايي بود كه دادستاني مي‌تواند نسبت به آنها تصميم‌گيري كند. در مورد كليه افراد و اتباعي كه در ايران هستند ممكن است گزارش‌هايي ارسال شود و دادسرا پس از گزارش تصميم‌گيري كند اين دو نفر نيز خارج از اين گزارش‌ها نبوده‌اند.

در ادامه خبرنگار خبرگزاري فارس با طرح اين سوال كه برخي از قانون‌گريزان اعلام كردند كه در روز عاشورا مي‌خواهند تظاهرات غيرقانوني انجام دهند خواستار ارزيابي دادستان تهران شد كه وي گفت: در مورد عاشورا مردم ما فهيم هستند و هميشه خودشان هوشيار بودند و مطمئنا عشق به امام حسين(ع) هيچ‌وقت با غرض‌ها سياسي آلوده نخواهد شد.

از دادستان تهران در مورد پرونده كلوتيد ريس سوال شد كه و اين‌كه يكي از مسوولان اظهارنظر كرده كه بنا به شرايطي، وي را آزاد يا معاوضه مي‌كنند كه جعفري دولت‌آبادي در پاسخ گفت: روز چهارشنبه محاكمه خانم ريس با حضور وكيل و نماينده مدعي‌العموم برگزار مي‌شود و در اين رابطه بايد منتظر تصميم دادگاه باشيم. قوه قضاييه ايران مصر است كه در چارچوب اختيارات قانوني خود عمل كند. حال اگر فرانسه مايل است كه اين مشكل حل شود بايد به قوانين و احكام قضايي ايران احترام بگذارد.

جعفري دولت‌ابادي در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا مبني بر اينكه ظاهرا در مورد مراسم تشييع آيت‌الله منتظري حوادثي در تهران رخ داد و آيا دستگيري در اين رابطه وجود داشت و اينكه با توجه به اينكه مراسم هفتم آيت‌الله منتظري مقارن با روز عاشورا است آيا تدابير خاصي از سوي مقامات امنيتي به دادستاني ابلاغ شده يا خير؟ كه وي پاسخ داد: به دليل اينكه حادثه بيشتر در قم بوده از حوزه قضايي تهران خارج است اما ما به عنوان يك اصل كلي به ماموران گفتيم كه مراقبت كنيد تا مشكل خاصي پيش نيايد به خصوص اينكه مقام معظم رهبري در پيام بسيار زيبايي از ايشان تقدير كردند.

خبرنگار مذكور ادامه داد: گويا درگيري‌هاي پراكندگي در ميدان محسني روي داده است كه دادستان تهران در پاسخ گفت: اين درگيري‌ها را نمي‌توان به عنوان يك اصل تلقي كرد.

در ادامه از جعفري دولت‌آبادي در رابطه با عمده مشكلاتي كه مردم با شهرداري‌ها دارند سوال شد كه وي پاسخ داد: در مسائل مديريت شهري، بحث بهداشت عمومي، ‌محيط زيست،‌توجه به ميراث فرهنگي، حمل‌ونقل، كيفيت زندگي انسان‌ها، رعايت حقوق شهروندان و اولويت‌بندي‌هاي كاربري زمين بايد به عنوان مسائل عمده به ويژه در شهر تهران مورد توجه قرار گيرد و قطعا اگر شهرداري بتواند در اين موارد سرمايه‌گذاري بيشتري كند موثر خواهد بود.

دادستان تهران ادامه داد: در اين رابطه مي‌توان به اقدام خوبي كه شهرداري در حوزه بازار انجام داده اشاره كرد كه هم به ميراث توجه شده و هم پياده‌رو به شكل سنتي كه ما اين گونه اقدامات را ستايش مي‌كنيم و معتقديم كه هم ميراث حفظ مي‌شود و هم مردم در فضاي عمومي احساس آرامش بيشتري پيدا مي‌كنند.

جعفري دولت‌آبادي بيشترين پرونده‌ها در حوزه شهرداري‌ها را به ترتيب به مسائل مربوط به تجاوز به اراضي، مسائل مالي و تقاضايي كه شهرداري براي توسعه شهرها و جاده‌هاي بين شهري دارند بيان كرد و گفت: عمده پرونده‌ها در اين سه دسته هستند.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا پرونده‌ي كلاني در خصوص اقدامات شهرداري در دادستاني مطرح است يا خير؟ گفت: در حال حاضر حضور ذهن ندارم اما در گذشته پرونده‌هايي بوده كه اين پرونده‌ها در حال اقدام است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016