شنبه 5 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مدیرعامل خانه سینما: عده‌ای از ترس صفارهرندی نمازخوان شدند، خبرآنلاین

محمدمهدی عسگرپور مدیر عامل خانه سینما به تازگی گفت‌وگویی با نشریه پنجره کرده و به شدت و با صراحت از شمقدری و صفارهرندی انتقاد کرده است .

به گزارش عصرایران عسگر پور در بخش‌هایی ازاین مصاحبه گفته است: مشکل این‎‎جاست که مدیریت سیاسی بر عرصه فرهنگی ما حاکم است و این‎ سلیقه‎ای سیاسی و جناحی است که بر مدیریت سینما حاکم است. مثلا در دوران حاکمیت یک جناح، فیلم‎هایی مثل «کتاب قانون»، «درباره الی» یا «به رنگ ارغوان» در زمان مدیریت یک نفر توقیف می‎شوند و در دوره مدیری دیگر در همان دولت رفع توقیف می‎شوند. لذا فیلم‎سازان ما با یک دوگانگی در وزارت ارشاد مواجه می‎شوند و همین مسئله موجب بی‎اعتمادی بین اهالی سینما و مدیران فرهنگی می‎شود؛ به‎طوری که حتی درباره عملکرد آقای شمقدری در همین مدت کوتاه با تردید می‎نگرند که دستور ایشان برای رفع توقیف فیلم‎ها یک نوع ژست سیاسی است و دوام ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




برخی از ترس صفار هرندی نمازخوان شدند

عسگر پور درادامه صحبتهای خود گفته است :من نامه‎ای به ایشان نوشتم و در جواب گفتم که شما تیغ سوم که تیغ اصلی باشد را فراموش کردید. تیغ سوم هنرمندانی هستند که هم تیزهوشند و هم ممکن است از شما هم متدین‎تر باشند. شما چرا این‎ تیغ را ندیدید؛ در حالی‎که بیشترین مشکل شما با این‎ دسته بوده است. شما کجا‎ گرفتار بی‎بند و بارها بودید؟! آن‎ها یا رفتند و پنهان شدند یا از ترس شما آمدند و نماز خواندند. متحجرین البته همیشه حضور داشتند.

به‎نظر من، آقای صفار از افراد متدین و پاک‎دست بود، اما مشکل عمده دولت این است که از مدیران غیر مسلط استفاده می‎کند؛ مدیرانی که در حوزه تصدی‎گری خود تسلط و آگاهی لازم را ندارند. آقای صفار به‎عنوان یک فرد دوست‎داشتنی و متدین در دانشگاه امام حسین مدرس بودند، اما تخصص ایشان در حوزه فرهنگ و هنر نبوده است. یک وقت می‎گویم فلانی و فلانی اجنبی‎پرست هستند، اما وقتی خودم وزیر ارشاد شدم با این‎ آقایان عکس می‎گیرم. خب، این‎ تناقص رفتاری به دلیل عدم تسلط کافی بر حوزه مدیریتی است. به‎نظر من، از نگاه سیاسی ترجمه غلطی در کشور ما شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016