شنبه 12 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

موفقيت خيره كننده براي فيلم «کسي از گربه هاي ايراني خبر نداره»

فيلم تحسين شده «کسي از گربه هاي ايراني خبر نداره» اثر بهمن قبادي در اولين هفته فروش خود در فرانسه ركورد بجا گذاشت و با داشتن 65 هزار تماشاگر در صدر جدول فروش فيلمهاي ايراني در اين كشور قرار گرفت. حتي فيلم سينمايي «طعم گيلاس» ساخته عباس كيارستمي و برنده نخل طلاي كن به چنين موفقيتي دست نيافته است.

بسياري از پخش كنندگان، تاريخ 23 دسامبر (چند روز قبل از سال جديد مسيحي) را براي اكران چنين فيلمي، بدترين موقع ميدانستند و اعتقاد داشتند در برابر فيلمهاي مهم و تفريحي كه به مناسبت ايام كريسمس به نمايش در آمد، حتماً شكست ميخورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين موفقيت جديد براي سينماي ايران ميتواند راهگشاي سينمايي جديد باشد، اين فيلم پرانرژي كه نگاهي به مسائل جاري كشور دارد ساختاري متفاوت و جاندار دارد. سينمايي كه ديگر از اشاره، تمثيل و استعاره استفاده نميكند، بلكه مستقيم به سراغ حرفش ميرود. ريتم و فرم فيلم، تحت شرايط جديد و از سوئي با امكانات جديد سينما (سينماي ديجيتال) همگون ميشود.

از نظر تعداد روزنامه و مجلاتي نيز كه در اين يك ماهه اخير در فرانسه به فيلم «گربههاي ايراني» پرداختهاند حيرت آور است و از اين نظر نيز قبادي ركوردار جديدي در اين زمينه در فرانسه محسوب ميشود. حتي مجلات غير سينمايي و كانالهاي تلويزيوني بسياري به شكل گسترده و بي سابقهاي به اين فيلم ايراني پرداختهاند و همگي آن را تحسين كردهاند، اثري كه موسيقي راك و غيره جوانان پرشور ايراني را به نمايش ميگذارد.

در اخبار سراسري كانالهاي تلويزيون فرانسه با كارگردان اين فيلم مصاحبه انجام دادهاند و امروزه در همه جاي اين كشور راجع به فيلم «گربههاي ايراني» صحبت به ميان ميآيد.

اين فيلم چهرهاي جديد از نسل جوان ايران و همچنين سينماي ايران را به نمايش گذاشته است. ماهنامه بسيار معتبر «پوزيتيف» گفتگوي مفصلي با سازنده فيلم انجام داده است و هفته نامهها و روزنامههاي فرانسه نيز «گربههاي ايراني» را يكي از مهمترين فيلمهاي پايان سال ميلادي معرفي كردهاند.
پخش كننده «گربههاي ايراني» نيز اين فيلم را به آكادمي «سزار» پيشنهاد كرده است اين آكادمي معادل

آكادمي اسكار در فرانسه است.
فيلم «کسي از گربه هاي ايراني خبر نداره» آخرين ساخته بهمن قبادي از روز دوم ديماه 1388 (23 دسامبر 2009) همزمان در 80 سينماي كشور فرانسه اكران شد و اين در حالي است كه در اين روزها بيشتر مردم اين كشور در سفر و تعطيلات آخر سال به سر ميبرند و با اين موقعيت زماني اين فيلم با اين تعداد تماشاگر، اين همه فروش داشته است.

همچنين روزنامه «ليبراسيون» فرانسه از فيلم «گربه هاي ايراني» تعريف نموده و بهمن قبادي را يكي از فيلمسازان روز ايران معرفي نموده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016