دوشنبه 14 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کنسرت نام هاي بزرگ موسيقي ايران در امريکا و چند کشور اروپايي برگزار مي شود، اعتماد

حسين عليزاده، کيهان کلهر، مجيد خلج، حميدرضا نوربخش و چند نوازنده ديگر موسيقي ايراني در ايالات متحده و چند کشور اروپايي کنار هم خواهند نشست تا تور موسيقايي خود را در آن کشورها اجرا کنند. فرهاد فخرالديني بيماري را بهانه کرد و رهبري ارکستر ملي را کنار گذاشت. خبر آمد لطفي با هيچ سالني براي اجراي موسيقي اش به توافق نرسيده. شجريان و درخشاني، «شهناز» را به کشورهاي ديگر بردند. عليزاده و کلهر هم کنسرت ندادند. ديگران هم همين طور. هيچ خبري هم نيامد از اينکه يکي از بزرگان در جشنواره يي که رسمي و معتبرترين رويداد موسيقايي مي نامندش، حضور خواهد يافت؛ جشنواره يي که تا چند هفته ديگر شروع خواهد شد. در همين شرايط است که سايت «موسيقي ايران» خبر مي دهد نام هاي بزرگ موسيقي کشور ما دارند تمرين مي کنند تا خود را براي تور اروپايي شان آماده کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




نام ها را مرور مي کنيم؛ حسين عليزاده، کيهان کلهر، مجيد خلج، حميدرضا نوربخش، سيامک آقايي، پژهام اخواص، روزبه رحيمي، نيما عليزاده، عليرضا حسيني و سيامک جهانگيري. به خاطر اگر رجوع کنيم، علاقه مندان به موسيقي ايراني، کنار هم نشستن هر يک از بزرگان را کمتر به خاطر مي آورند. آنجا که عليزاده و کلهر در دو طرف محمدرضا شجريان مي نشستند. شجريان نوا و راست مي خواند و تار عليزاده خشمگين مي شد و پاسخ مي گفت. کمانچه کلهر جا نمي ماند. دلهره بر کمانش مي ريخت. چنين شد که «بي تو به سر نمي شود» و «فرياد» از دل اينان بيرون آمد و شد از آثار به ياد ماندني موسيقي ايران.

آن سوتر مجيد خلج است، با تنبک اش که همواره از ساختارها فراتر شمرده شده کنار عليزاده مي نشست. دونوازي اينها در چند اثر ماندگار ضبط شده است. چندين سال بعد، 1388، همه اينها دور هم جمع شده اند. کيهان کلهر و مجيد خلج 16 ژانويه در تئاتر ژيمناس پاريس بداهه خواهند نواخت. چهارشنبه 10 فوريه عليزاده و کلهر کنار هم خواهند بود تا در سالن والت ديسني لس آنجلس بداهه بزنند. اما روزي که همه گروه با هم هستند و نوربخش مي خواند، شنبه 13 فوريه است. تالار بزرگ «زلر باخ» برکلي که اجراي بسياري از سرشناس هاي موسيقي دنيا را روي صحنه خود ديده، ميزبان اين گروه ايراني خواهد بود. همين برنامه البته 14 فوريه در مرکز هنرهاي مونتالوو در کاليفرنيا تکرار خواهد شد. گروه ايراني 20 فوريه هم به موزه کليولند خواهد رفت. چند روز بعد عليزاده و کلهر و خلج در دوم مه در تئاتر تروين برنامه دارند و بداهه مي نوازند. اين هر سه نهم مه هم به پاريس مي روند و در آن شهر اجرا مي کنند. گروه البته در هفتم مه در بلژيک برنامه موسيقي خود را ادامه خواهد داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016