دوشنبه 21 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"آواتار" جيمز کامرون به رکورد «تايتانيک» نزديک‌تر شد، ايسنا

فيلم «آواتار» ساخته «جيمز کامرون» برای چهارمين هفته متوالی در صدر فهرست پرفروش‌ترين فيلم‌های سينمای جهان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، فيلم ‌٣بعدی «آواتار» که هم‌اکنون دومين فيلم پرفروش تاريخ سينما محسوب می‌شود، هم‌چنان در حال نزديک‌شدن به رکورد جاودانه ديگر ساخته «جيمز کامرون»، يعنی «تايتانيک» است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين فيلم در تعطيلات آخر هفته از مجموع ‌١٤ هزار و ‌٨٣٩ سالن سينما در ‌١١١ کشور جهان، فروش ‌١٤٣ ميليون دلاری را به‌دست آورد تا مجموع فروش جهانی‌اش خارج از آمريکای شمالی به ‌٩٠٦ ميليون دلار برسد.

با احتساب ‌٤٢٩ ميليون دلار فروش «آواتار» در آمريکا و کانادا، جديد‌ترين فيلم‌ «جيمز کامرون» اکنون مرز فروش ‌٣٣١/١ ميليارد دلار را پشت سر گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری رويترز، اين فيلم بيشترين ميزان فروش هفتگی خود را در چين به‌دست آورد؛ به‌طوری که با ‌٢/٤٠ ميليون دلار رکورد فروش آغازين يک فيلم در سينماهای اين کشور را شکست.

فرانسه نيز اولين کشوری نام گرفت که فروش «آواتار» در آن از ‌١٠٠ ميليون فراتر رفته است. آلمان، روسيه، انگليس، اسپانيا و استراليا نيز بيشترين استقبال را طی چهار هفته گذشته از «آواتار» داشته‌اند.

اين فيلم که اخيرا بهترين فيلم سال ‌٢٠٠٩ از نگاه انجمن منتقدين فيلم نيويورک نام گرفته است، يکی از نامزدهای جايزه‌ اسکار بهترين جلوه‌های ويژه به‌شمار می‌رود که ازنگاه انجمن فيلم آمريکا، يکی از مهم‌ترين رويداد‌های هنری و سينمايی معرفی شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016