جمعه 2 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فيلم "درباره الی" برای حضور در مراسم اسکار انتخاب نشد، ايلنا

فيلم‌های «روبان سفيد» و «يک پيامبر» که برندگان قاطع جشنواره کن بودند به همراه فيلم «عصاره غم» از پرو که برنده جايزه خرس طلايی شده بود از جمله ۹ فيلمی غير انگليسی زبانی هستند که به دور نيمه نهايی اسکار راه يافتند.


ايلنا : فيلم‌های «روبان سفيد» و «يک پيامبر» که برندگان قاطع جشنواره کن بودند به همراه فيلم «عصاره غم» از پرو که برنده جايزه خرس طلايی شده بود از جمله ۹ فيلم غير انگليسی زبانی هستند که به دور نيمه نهايی اسکار راه يافتند.
به گزارش ايلنا به نقل از مجله «ورايتی»، نام فيلم‌های «راز چشم‌های آنها» از آرژانتين، «سامسون و دليله» از استراليا، «عجمی» از اسرائيل، «کلين» از قزاقستان، «زمستان در زمان جنگ» از هلند و «دنيا بزرگ است» از بلغارستان نيز در اين فهرست وجود دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سال جاری رقابت‌های اسکار بهترين فيلم خارجی کشور با حضور ۶۵ کشور برگزار شد.
بلغارستان و پرو تاکنون در بخش فليم‌های خارجی اسکار نامزد نشده بودند؛ قزاقستان نيز برای نخستين بار در سال ۲۰۰۷ با فيلم «مغول» نامزدی خود را در اين بخش از مسابقات تجربه کرد.
بنا بر اين گزارش، فيلم آلمانی «روبان سفيد» که يکشنبه گذشته جايزه گادن گلوب برای فيلم‌های خارجی را نيز از آن خود کرد، شانس زيادی برای جلب نظر نهايی داوران دارد.
از جمله فيلم‌های مهمی که در اين فهرست جای ندارند «مادر» از کره‌جنوبی، «باريا» از ايتاليا ، «من مادرم را کشتم» از کانادا و درباره الی از ايران هستند.
از ميان اين ۹ فيلم، پنج فيلم توسط کميته‌های تخصصی در نيويورک و لوس آنجلس انتخاب می‌شوند.
نامزدهای نهايی در تاريخ ۲ فوريه در آکادمی تئاتر «ساموئل گلدوين» معرفی می‌شوند.
جايزه اين آکادمی نيز در تاريخ هفتم مارس در کوداک تياتر هاليوود اهدا خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016