جمعه 30 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشمولان سربازی مقیم خارج از ایران تسهیلات ویژه می‌گیرند،

مشمولان خدمت سربازی ایرانی مقیم خارج از کشور که قبل از پایان اسفند 1382 از کشور خارج شده و حداقل 2 سال اقامت و سکونت ( پس از 13 سالگی ) در خارج داشته‌اند برای ورود به ایران هیچ مشکلی ندارند.

به نقل از روابط عمومی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور و اعلام سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی کشور این افراد می‌توانند تا پایان سال 1390 (تاریخ اعتبار مصوبه مذکور) سالی یک بار به ایران سفر کنند و حداکثر نیز 3 ماه در کشور اقامت داشته باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




این گروه از مشمولان در عین حال می توانند با پرداخت مبلغ 5 میلیون تومان کارت معافیت نیز دریافت کنند. آن دسته از مشمولانی هم که تا پایان شهریور سال 1385 از کشور خارج شده و مشغول تحصیل در مراکز آموزش عالی مورد تأیید از وزارت علوم یا بهداشت و درمان هستند نیز می توانند تا پایان زمان تحصیلات ، سالانه دو بار و حداکثر به مدت سه ماه به داخل کشور تردد داشته باشند.

مشمولانی که شرایط معافیت با پرداخت وجه را دارند و مایل به استفاده از این تسهیلات هستند نیز می توانند به نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور محل اقامت شان مراجعه و مدارک خود را تکمیل و پس از تأیید وزارت امور خارجه ، به سازمان وظیفه عمومی ارسال نمایند تا کارت معافیتشان صادر شود. بدین ترتیب دیگر هیچ محدودیتی برای تردد به کشور نخواهند داشت.مشمولانی هم که شرایط استفاده از این نوع معافیت را نداشته یا تمایل به استفاده از این تسهیلات را ندارند نیز می‌توانند با درج مهر در گذرنامه ، هر سال یک مرتبه و حداکثر برای سه ماه در کشور تردد کنند.

ایرانیان مقیم خارج از کشور برای طرح و پیگیری سوالات مربوطه می‌توانند از طریق سایت‌های http://www.iranianshouse.ir یا http://www.police.ir بخش سازمان وظیفه عمومی موضوعات مورد نظر را پیگیری و اطلاعات لازم را به صورت مستقیم بدست آورند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016