پنجشنبه 13 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

«من ديگه خسته شدم ...» حاشيه و متن اجراي رضا صادقي در تالار بزرگ كشور، ايسنا

reza_sadeghi_khasteh.jpg
رضا صادقي و گروه مشكي‌پوشان در پنجمين شب از بيست‌وپنجمين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر در حالي در تالار بزرگ كشور به اجراي برنامه پرداختند كه اجراي آن‌ها هم همچون اجراي بنيامين زودتر از موعد مقرر پايان يافت.

به گزارش خبرنگار موسيقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شامگاه گذشته (سه‌شنبه، 11 اسفندماه) تالار بزرگ وزارت كشور با استقبال و ازدحام تماشاگران موسيقي پاپ روبه‌رو شد؛ به طوري كه برخلاف ساير سالن‌ها، تمام صندلي‌هاي اين سالن چندهزارنفري پر شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رضا صادقي كه در ميان تشويق حاضران بر سن حاضر شده بود، بدون وقفه و به صورت ايستاده، نخستين قطعه را اجرا كرد. اين در حالي بود كه با وجود حضور صدابرداران نام‌دار موسيقي پاپ در تالار بزرگ كشور، صداي اجرا بالاتر از حالت عادي بود و دستيار گروه در تمام اجرا در حال چك كردن صدا و اعلام وضعيت به واحد صدا بود.

صادقي بعد از اجراي نخستين قطعه و با سپاس از حضور مردم در اين اجرا، گفت: به رسم تمام اجراهاي گروه مشكي‌پوشان اين‌بار هم جا دارد تا ياد كساني را گرامي بدارم كه براي ما جان دادند تا امروز در اين مكان در كنار هم جمع شويم.

او همچنين در شروع برنامه، ياد هنرمنداني همچون پرويز مشكاتيان، بابك بيات و ناصر عبداللهي را گرامي داشت و از شاعراني همچون احمد شاملو، سهراب سپهري، مهدي اخوان ثالث و حسين پناهي ياد كرد.

اين خواننده سپس به تماشاگران اشاره كرد و گفت: خيلي‌ها جان دادند تا ما امروز جان بگيريم؛ پس به ياد تمام آن‌ها و به احترام تمام پدرها و مادرها و آن‌هايي كه امروز يادشان را گرامي داشتيم، براي 15 ثانيه بايستيد و دست بزنيد.

صادقي سپس با سكوت تالار، سومين قطعه را با همراهي مردم اجرا كرد.

در حالي‌كه گروه طبق برنامه در حال اجراي قطعات بود و ساعت به 10:30 نزديك شده بود، يكي از اعضاي گروه با آمدن بر روي سن در حالي‌كه صادقي در حال صحبت كردن بود، در گوش او نكته‌اي را يادآوري كرد و صادقي با ادامه دادن كار خود و معرفي تعدادي از اعضاي گروه، گفت: ما قطعات بيش‌تري را براي اجراي امشب آماده كرده‌ايم؛ اما به دلايلي كه خودم هم نمي‌دانم، بايد اجرا را به پايان برسانيم.

او سپس با تكرار قطعه «من ديگه خسته شدم ...» و تكرار آن توسط تماشاگران و با وجود تذكر چندباره حراست تالار براي اتمام اجرا، با اندكي تأخير از تماشاگران خداحافظي كرد.

اين در حالي بود كه با ترك كردن سالن توسط گروه اجرايي، مردم به مقابل سن و درهاي پشت صحنه رفتند و با اعتراض نسبت به اين برخورد، خواستار پاسخ مسؤولان و همچنين بازگشت گروه براي ادامه اجرا شدند.

در ميان تماشاگران تعداد زيادي بودند كه شب قبل از آن هم براي اجراي بنيامين بهادري با چنين مشكلي روبه‌رو شده بودند؛ به طوري‌كه در آن اجرا نيز با وجود پايان نيافتن زمان گروه، گروه سالن را ترك كرده بود.

اين اعتراض‌ها در حالي بود كه مردم معتقد بودند،40هزار تومان بهاي بليت را براي يك اجراي كامل پرداخته‌اند و گروه بايد به احترام آن‌ها مجددا به سالن بيايد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016